۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۳۶۱۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است

نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به ظرفیت‌های شهرستان کوهدشت اشاره کرد و گفت: مشاهیر، شهدا و رزمندگان شهرستان کوهدشت نام‌های آشنا در ایران اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در مراسم تکریم و تجلیل از امام‌جمعه سابق کوهدشت، اظهار داشت: حضور در این سطح که هم از جامعه روحانیت خرم‌آباد، قم، مسئولان دفاتر رهبری در سازمان‌ها و حضور نماینده مجمع طلاب قم و… می‌باشند، حاکی از اهمیت جلسه تکریم از امام جمعه سابق کوهدشت دارد و هم‌چنین پیام‌آور تشکر مردم از زحمات مستمر و انبوه حجت‌الاسلام‌ طهماسبی است.

وی افزود: ۱۵ سال خطبه خواندن، این حاکی از دانشی است که حجت‌الاسلام‌ طهماسبی دارای آن علم و آموزه‌ها و معارف اسلامی بوده که در این حد انجام‌وظیفه نموده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: ما مجتهدینی داشته‌ایم که مربوط به دوره‌های قبل بوده‌اند، آنانی که بین سال‌های ۵۰ تا ۶۰ وارد حوزه علمیه شده‌اند وقتی سخن از خدمت‌گذاران می‌شد، اشاره به حجت الاسلام طهماسبی می‌نمودند.

وی تصریح کرد: ایشان تا قبل از تصدی سنگر نماز جمعه، در تعلیم، تدریس و تعلم کوشا بودند حضور ایشان در سنگر نماز جمعه رسالتی دیگر و فصل جدیدی از حجت الاسلام طهماسبی گشوده است، شایسته است این فصل تألیف و تدوین شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: مسئولیت بین ۱۵ کمیته که هرکدام وظایف و پیگیری خاصی دارد، ترسیم اهداف راهبردی، اجرای برنامه‌های گوناگون برای حل مسائل که نیازمند پیگیری از دستگاه‌های اجرایی دارد و… گوشه‌ای از فعالیت یک امام جمعه است، الحمدالله بیشتر ائمه جمعه لرستان به‌عنوان رتبه ممتاز شناخته شدند و یکی از آن‌ها حجت‌الاسلام‌ طهماسبی است که همواره در خدمت مردم و پاسخگو بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شهرستان کوهدشت دارای سرزمینی کهن با تاریخی پرافتخار است و متشکل از بیش از ۳۰ طایفه است که فصل مشترک همه آن‌ها پایبندی به دین و اسلام و تشیع است و مستقیم و مستحکم برای حفظ آرمان‌های اسلامی می‌باشد و این از خصوصیات این مردم به شمار می‌رود و فرهیختگانی دانا و کارآمد و انقلابی دارد.

وی گفت: مشاهیر، شهدا و رزمندگان شهرستان کوهدشت نام‌های آشنا در ایران اسلامی هستند، این شهرستان دارای منابع خدادادی و صنایع گردشگری خوبی است، ساخت سد معشوره اتفاقی خوبی است که با انجام آن، برای تقویت اقتصاد و معیشت این دیار بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: نماز جمعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است و باید باشکوه برگزار شود و در عبور ما از فراز و نشیب‌های گوناگون در طول انقلاب بی‌نظیر عمل کرده است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات