۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۶۴۳۶۷

بازدید معاون پژوهش حوزه‌ خواهران از مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران

بازدید معاون پژوهش حوزه‌ خواهران از مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران به همراه مدیر کل اداره پژوهش های عمومی و جمعی از رؤسای ادارات این مرکز از مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران بازدید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران و جمعی از رؤسای ادارات معاونت پژوهش با کادر، اساتید، نخبگان پژوهشی و مسئولان مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این جلسه خانم جلالی، گزارش اجمالی از عملکردهای آموزشی و پژوهشی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران بیان کرد و در ادامه با اشاره به پیشگامی مرکز پژوهشی این مدرسه، اظهار کرد: فعالیت پژوهشی از سوی طلاب این مدرسه علمیه در حوزه کلام، تفسیر و علوم قرآنی است و بیشترین رویکرد پژوهشی این مجتمع در حوزه زنان محقق شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در این جلسه، یکی از مهم ترین مسائل حوزه‌های علمیه را توجه بر جنبه های مدیریتی جامع بانوان بیان کرد و در این راستا مطرح کرد: به دنبال ایجاد ارائه یک مدل مدیریتی برای بانوان با تاکید بر زیست عفیفانه و اقتضائات خاص خود در حوزه های علمیه خواهیم بود.

متولیان با اشاره بر سابقه طولانی برخی مدیران مدارس علمیه، افزود: خانم جلالی مدیر مدرسه علمیه کوثر از مدیران بااخلاص‌اند که در مسائل علمی، پژوهشی و آموزشی دقت نظر مشهودی داشته اند.

وی با تشکر از زحمات خانم جلالی ادامه داد: نظر به اهمیت تجربه نگاری مدیران نسل اول حوزه های علمیه خواهران پیشنهاد و توصیه به ثبت تجارب ارزشمند مدیران داریم.

در ادامه جلسه، آقای کرامتی مدیر کل پژوهش‌های عمومی حوزه های علمیه خواهران، بیان کرد: برنامه ریزی خاص برای مدارس تراز، راهبرد مناسبی در اجرای فعالیت های پژوهشی است و حوزه‌های علمیه خواهران برای دستیابی به فعالیت پژوهشی پایدار در حوزه مسائل زن و خانواده برنامه دارد، توصیه ما برای ارتقای وضعیت پژوهشی طلاب حضور کمی ‌وکیفی هر چه بیشتر در همایش ها، جشنواره ها و مسابقات علمی است. 

آقای هراتیان، رئیس اداره مجامع و فعالیت‌های پژوهشی، در این جلسه، به ارائه گزارشی در خصوص آثار منتشر شده طلاب در جشنواره های سابق پرداخت و پیشنهاد ارائه مشاوره علمی به همایش های علمی مدارس علمیه خواهران در موضوعات مرتبط با حضرت زهرا(س) را ارائه داد.

آقای نصاری، رییس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی، در ادامه به بیان اصول و ضوابط مقالات کوتاه نوشت با استاندارد سئو اشاره کرد و نگارش هر چه علمی ترِ مقالات کوتاه را بسیار حائز اهمیت دانست و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد. 

در ادامه این جلسه تعدادی از اساتید، فعالان و مسئولین پژوهشی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران، به بیان پیشنهادها و نقطه نظرات پژوهشی خود پرداختند.

از جمله مهم‌ترین موارد بیان شده در این جلسه عبارت از حمایت‌های مرکز مدیریت برای گسترش فعالیت‌های پژوهشی بین المللی حوزه‌های علمیه خواهران با سایر کشورهای جهان اسلام، برگزاری همایش های فاخر، ایجاد انگیزه پژوهشی در بین طلاب، برنامه مدون برای نیازسنجی پژوهشی طلاب، تبیین اندیشه‌های دینی با رویکرد نوین و تحلیلی و پرورش تفکر انتقادی سازنده در طلاب بود.

ارسال نظرات