۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۶۴۷۲۳
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

خداوند به‌وسیله قرآن مؤمنان را به درجات بالاتر هدایت می‌کند

خداوند به‌وسیله قرآن مؤمنان را به درجات بالاتر هدایت می‌کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: جوانان مأنوس با قرآن بدانند که فضاهای بی‌توجهی به دین و مظاهر شریعت نباید شما را بلرزاند و بلغزاند؛ بدانید که برحسب شهادت قرآن کریم در مسیر حق و صراط مستقیم در حال حرکت هستید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری امروز در مراسم افتتاحیه چهل‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم که به‌همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار گردید، در سخنانی اظهار داشت: اهل قرآن هنگامی که با قرآن ارتباط دارند، در محضر نور هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: قرآن کریم کتاب روشنگر است و کسی را که به ‌دنبال جلب رضایت پروردگار متعال است به راه‌های سلامت از شر شیاطین جن و انس، وسوسه‌های نفسانی و سلامت از انحرافات اعتقادی، اخلاقی و رفتاری هدایت می‌کند.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری با اشاره به اینکه خداوند متعال کسانی را که فقط برای رضای خدا در محضر قرآن کریم قرار گرفته‌اند، به‌وسیله قرآن به راه‌های سلام هدایت می‌کند، بیان کرد: آیات قرآن که عبادات، مجاهدت در راه خدا، خدمت به خلق، تحریک و تشویق جامعه به خدمت به یتیمان و انفاق در راه خدا را ترسیم می‌کنند، همه سُبُلُ‌السّلام هستند و چون «سلام» از نام‌های خداوند متعال است؛ این راه‌ها همه به خداوند متعال ختم می‌شوند.
 
امام جمعه کرمانشاه افزود: وقتی کسی در مسیر رضایت طرفینی بین خود و خدا قرار بگیرد، خداوند به‌وسیله قرآن او را از ظلمت‌های نفسانی و شیطانی و ظلمت‌های تعلقات و وابستگی‌های دنیایی، به‌سوی نور که خداوند متعال است، خارج می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم برای همه انسان‌ها منشأ هدایت است، عنوان کرد: ادله قرآن کریم، ادله روشنی است که هر انسانی در عالم در معرض آن قرار بگیرد، تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و هدایت می‌شود. قوه تشخیص بین حق و باطل از قرآن ناشی می‌شود.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری با بیان اینکه خداوند به‌وسیله قرآن مؤمنان را به درجات بالاتر هدایت می‌کند، تصریح کرد: از لحظه اولی که انسان توفیق پیدا می‌کند در مسیر هدایت الهی وارد شود تا هنگامی که به معراج و نقطه کمالی که برای بشر معمولی ممکن است برسد، قرآن کریم او را هدایت و راهنمایی می‌کند. در پیچ‌وخم‌های ظلمات دنیایی فقط قرآن کریم است که می‌تواند دست انسان را بگیرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری سفارش پیامبر گرامی اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: آن حضرت فرمودند که من در بین شما دو امانت گران‌بها را می‌گذارم؛ یکی کتاب خدا که ثقل اکبر است و یکی هم اهل‌بیت(ع) و عترت که ثقل اصغر هستند و اگر شما به این دو باهم تمسک کنید، هیچ‌وقت گمراه نمی‌شوید و این دو در حوض کوثر بر من وارد می‌شوند. کسانی که فقط عترت را گرفتند و به قرآن بی‌توجهی کردند، دچار انحراف و اشتباه شدند و آن‌هایی فقط کتاب خدا را گرفتند و عترت را رها کردند نیز دچار انحراف شدند. این دو باید باهم باشند. 
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین غفوری با تقدیر از اقدامات شایسته مردم استان در ابراز ارادت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر که آن‌ها را پشت سر گذاشتیم بهترین شاهد و گواه بر این بود که این ملت اهل عترت، محبت به اهل‌بیت(ع) است و اطاعت از پیامبر اکرم(ص) است و از همه فرق و مذاهب نیز هم در اربعین، هم در دهه اول محرم و هم در روزهای پایانی ماه صفر حضور داشتند که بسیار اتفاق مبارکی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه حضور جوان‌ها و نوجوان‌ها را در عرصه فعالیت‌های قرآنی قابل‌تقدیر دانست و خطاب به جوانان گفت: فضاهای بی‌توجهی به دین و مظاهر شریعت شما را نلرزاند و نلغزاند؛ بدانید که برحسب شهادت قرآن کریم در مسیر حق و صراط مستقیم در حال حرکت هستید./1400/
ارسال نظرات