۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۶۴۸۳۴
استاندار لرستان:

۱۷ شهریور نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

۱۷ شهریور نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است
استاندار لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور گفت: روز ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا لرستان، ابوطالب شفقت هفدهم شهریور و در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان(عج) خرم آباد با تشریح حوادث سال ۱۳۵۷ و به ویژه شهادت جمع کثیری از مردم انقلابی در قیام ۱۷ شهریور در این سال، عنوان کرد: نقش مهم مبارزاتی مردم در روز ۱۷ شهریور اساس نظام شاهنشاهی را در ایران متزلزل کرد.

وی با اشاره به تفسیر امام خمینی(ره) از این روز بنام "یوم الله" اظهار کرد: یوم الله روزهای یادآوری برای مردم صبور وشکور است که آثار این ایام را باور داشته و بر ادامه ی آن استقامت دارند.

استاندار تصریح کرد: مردم صبور و شکور ایران اسلامی امروز بعد از ۴۶ سال از این واقعه همچنان بر تداوم آن باور داشته و در مقابل ظلم و خیانت نظام سلطه نسبت به ملت ایران ایستادگی می کنند.

شفقت به دو اثر مهم واقعه ۱۷ شهریور و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استمرار مبارزات مردم و توسعه ی آن به سراسر کشور و همچنین خنثی سازی توطئه سیاسی پوشالی آشتی ملی از طرف رژیم منحوس پهلوی تا پیروزی در بهمن ماه مهم ترین آثار این واقعه مهم بودند.

استاندار همچنین اثرات ماه محرم را در وقوع واقعه ۱۷ شهریور که در این ماه انجام شد انکار ناپذیر دانست و ادامه داد: اثرات اعتقادی محرم و تلاقی آن در این قیام حماسی در نهایت در ۲۲ بهمن به خلق پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجامید.

شفقت تصریح کرد: شعار جمهوری اسلامی ایران در همان ۱۷ شهریور توسط مردم به گوش همگان رسید و مردم رسما اعلام جمهوری اسلامی کردند.

وی عنوان کرد: به یاری خداوند و حمایت مردم انقلابی که علیرغم تمامی تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان انقلاب به ملت ایران تحمیل کرده اند همچنان پای آرمان های انقلاب ایستاده اند، بتوانیم به عنوان خدمتگزار و همراه مردم مشکلات موجود به ویژه معضل بیکاری را از میان برداریم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات