۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۶۵۰۷۰
مسئول کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر خبر داد؛

پذیرش ۵۰ درصدی مقالات کنگره بین المللی علی ابن باقر

پذیرش ۵۰ درصدی مقالات کنگره بین المللی علی ابن باقر
اصفهان – مهرابی از رونمایی آثار و معرفی نفرات برتر و تقدیر از نفرات برتر در مراسم اختتامیه همایش کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) در روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد مهرابی در نشست خبری چهارمین اجلاسیه کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد، گفت: بعد از گذشت یکسال و تمدید فراخوان مقاله کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) بیش از ۱۲۸ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد.

وی از پذیرش ۵۰ درصد مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) خبر داد و افزود: از ۱۲۸ مقاله ارسال شده به دبیرخانه کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) بعد از انجام مراحل داوری، ۳۲ مقاله انتخاب شد تا در قالب یک مجموعه مقالات ارائه شود. 

مهرابی همچنین از پذیرش ۲۴ مقاله پوستر خبر داد واظهار داشت: در مجموع از ۳۲ مقاله‌ای که برای چاپ پذیرش شد، ۲۴ مقاله پوستر نیز پذیرش شده است تا قالب یک مجموعه چکیده مقالات به جامعه علمی ارائه شود. 

وی در ادامه از اختصاص ۵ پنل براساس موضوعات و کیفیت مقالات در مراسم اختتامیه کمیته فرهنگی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبر داد و گفت: در این پنل‌ها از سیره و شخصیت و جغرافیای تاریخی منطقه تا مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مطالعات سیاسی و اقتصادی و معماری و هنر و ادبیات پیرامون آستان مقدس علی ابن باقر(ع) است.

مسئول کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) یکی از دستاورد‌های کمیته فرهنگی این کنگره را آماده سازی مجموعه آثار علمی و ادبی از سوی کمیته علمی دانست وادامه داد: دستاورد‌های کمیته فرهنگی آماده سازی، احصاء، ویرایش و برای طبع و نشر و ارائه به جامعه مخاطب آماده شده است. 

مهرابی گفت، مجموعه مقالات کنگره به عنوان دستاورد کنگره در مراسم اختتامیه ارائه خواهد شد که پیش بینی می‌شود با توجه به مقالات دریافت شده یک مجموعه دوجلدی فاخری رونمایی شود.

وی در ادامه یکی از موفقیت کنگر بین المللی علی ابن باقر(ع) استفاده از اساتید مجرب از جمله رجبی دوانی استاد مسلم تاریخ دانست که در چندین کنگره امامزادگان حضور داشته است.

به گفته وی کنگره بین اللملی علی ابن باقر(ع) هشتمین کنگره‌ای است که در حوزه امامزادگان برگزار می‌شود که در صدر همه آنها کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) در حوزه علمی است که برای معرفی فرزندان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

مهرابی با اشاره به ورود جامعه علمی به فرزندان اهل بیت(ع) به ویژه علی ابن باقر(ع) گفت: فراخوان کنگره به مراکز علمی و پژوهشی و کارتابل‌های محققین و مولفین سبب موج خبری برای معرفی این امامزاده واجب التعظیم می‌شود.

مسئول کمیته علمی کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) انعکاس برگزاری کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) را سبب ایجاد انگیزه و شور اشتیاق بین پژوهشگران دانست و ابراز داشت: فعالیت‌های علمی فاخر و استاندارد در یک موضوعی که با حداقل منابع مکتوب مواجه است برای جامعه دانشگاهی و حوزوی کاری سخت و طاقت فرسایی است که برای این کنگره به سرانجام رسیده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات