۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۶۵۰۹۵

پیام تسلیت مراجع تقلید، علما و مسئولان درپی درگذشت آیت‌الله محفوظی

پیام تسلیت مراجع تقلید، علما و مسئولان درپی درگذشت آیت‌الله محفوظی
مراجع تقلید، مسئولان و شخصیت های حوزوی در پیام های جداگانه ارتحال آیت الله محفوظی استاد حوزه علمیه قم را به بیت و بازماندگان این عالم فقید تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیکر آیت الله محفوظی عالم وارسته و یار نهضت امام راحل (ره) صبح امروز با حضور جمعی از علما و روحانیت حوزه علمیه پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله سبحانی در جوار حرم بانوی کرامت آرام گرفت.

به همین مناسبت مراجع تقلید، علما و شخصیت های مهم کشوری در پیام هایی جداگانه ارتحال این عالم و استاد حوزه علمیه قم را به بیت و بازماندگان این عالم تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم ربانی جناب آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس محفوظی (رحمت‌الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید.

تربیت شاگردان و تألیف آثار دینی و همچنین خدمات او به‌نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه ذخیره‌ای برای این عالم گرامی خواهد بود.

اینجانب ضایعه فقدان این فقیه وارسته را به عموم شاگردان و ارادتمندان و خصوصاً به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و حشر وی با اولیای طاهرین و صبر و اجر بازماندگان را از درگاه الهی مسئلت دارم.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

حضرت آیت الله نوری همدانی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

خبر ارتحال فقیه پارسا آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس محفوظی «رحمت الله علیه» موجب تأسف و تأثر گردید.

آن مرحوم از شخصیت‌های اثر گذار در نهضت امام راحل و اساتید بزرگ حوزه علمیه قم بود و با تألیفات متعدد و تربیت شاگردان فراوان در ترویج فرهنگ اهلبیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» کوشا بودند. 

اینجانب درگذشت این عالم متقی را به حوزه‌های علمیه و همه وابستگان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

حضرت آیت الله جوادی آملی:

انا لله و انا اليه راجعون

ارتحال فقيه متعهد و استاد بزرگوار حوزه علميه حضرت آيت الله محفوظی(رضوان الله تعالى عليه) مايه تأثر و تأسف شد. غفران آن فقيد راحل و تسليت بازماندگان شريف مسئلت می شود.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری:

انا لله و انا الیه راجعون 

"إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ"

ارتحال فقیه وارسته و عالم متخلق؛ مرحوم حضرت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ عباس محفوظی «رضوان الله علیه» موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

این عالم فقیه و روحانی وارسته از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی «رحمة الله علیهما» در حوزه علمیه قم و نجف و از پیشگامان نهضت حضرت امام بودند و نقش بسزایی در استقرار و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند و در ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم شریف گیلان در این مجلس بودند.

همچنین آن فقید سعید که از اساتید مبرز حوزه علمیه قم بودند علاوه بر تدریس دروس مختلف حوزوی، در دانشگاهها نیز منشٱ آثار و خدماتی بوده و در عین حال از هیچ کوششی برای خدمتگزاری به اقشار مختلف مردم فروگذار نکردند و با تٱسی به اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» مروج علمی و عملی مکتب تشیع بودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این عالم پرهیزگار، از خداوند متعال برای بازماندگان محترم، شاگردان، آشنایان، ارادتمندان و بیت شریف آن مرحوم صبر و اجر و برای ایشان غفران و رحمت الهی را مسئلت دارم.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس محفوظی (رضوان‌الله‌علیه)، موجب تألم و تأثر این جانب گردید.

ایشان سالهای متمادی در مبارزه با رژیم ستمشاهی، یار وفادار و یاور امام خمینی (قدس سره الشریف) بودند و در این راه مجاهدت فراوان نموده و رنج تبعید را برای پیروزی نهضت اسلامی به جان خریدند.

این جانب رحلت این عالم ربانی را محضر حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف،مقام معظم رهبری،مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) ،حوزه های علمیه و همه ارادتمندان،مقلدان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت می گویم و از خداوند متعال، مغفرت و رضوان الهی را برای ایشان و صبر و اجر را برای خاندان مکرم اش خواهانم.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال فقیه پارسا و مرجع گرانقدر حضرت آیة الله العظمی آقای حاج شیخ عباس محفوظی (قدس سره الشریف) مایه اندوه و تألم حوزه های علمیه گشت. آن شخصیت برجسته افزون بر طی مدارج علمی در حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف و درک محضر اعاظم و اساتید حوزه و امام راحل اعلی الله مقامه و نیز تربیت شاگردان فراوان و نشر آثار ارزنده، دارای سوابق و مقامات روحی و معنوی و فضائل اخلاقی برجسته بودند و ارتباط ویژه ایشان با مرحوم آیة الله العظمی بهجت (قدس سره) و سیره عملی ایشان آن را نشان می دهد.

این شخصیت بزرگوار در عرصه‌های اجتماعی و خدمت به مردم کوشا بودند و در میدان نهضت امام (ره) و انقلاب اسلامی و مبارزات با رژیم ستم شاهی و تحمل رنج ها در این مسیر و در مناصب گوناگون حوزوی و فرهنگی و سیاسی نظام اسلامی حضور پیوسته و فعال داشته‌اند و متحمل محنت ها و رنج‌ها شدند و اکنون حوزه علمیه و شاگردان و علاقمندان ایشان از فیض حضورشان محروم گشته اند.

ارتحال ایشان را به حضرت ولی عصر (عج)، مراجع عالی قدر تقلید دامت برکاتهم، رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله‌ العالی، حوزه‌های علمیه، اساتید حوزه علمیه قم، شاگردان آن فقید سعید، مردم ارجمند استان گیلان و رودسر و بیت شریف معظم له و بیوت وابسته تسلیت و تعزیت می گویم و روح و رضوان بی پایان الهی را برای آن استاد بزرگوار و صبوری و شکیبایی و پاداش الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند متعال خواستارم.

عاش سعیدا و مات سعیدا

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

بسم اللّه الرحمن الرحیم 

إِذَا مَاتَ المُؤْمِنُ الفَقِیهُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر ارتحال فقیه عالیقدر، عالم ربّانی حضرت آیت الله العظمی محفوظی رضوان‌الله تعالی علیه، موجب تأثر و اندوه گردید.

آن دانشمند پارسا که عمر شریف خود را در راه ترویج و نشر معارف نورانی قرآن و أهل البيت علیهم‌السلام سپری کرد، با تأسیس مراکز علمی و عام المنفعة و نیز اهتمام به رسیدگی امور نیازمندان، نامی جاودان از خویش بر جای گذاشت.

اینجانب این مصیبت را به محضر مبارک حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه و علاقه‌مندان آن عالم فقید و به ویژه بیت مکرّم و معظّم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و حشر و نشر با خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام برای آن فقیه بزرگوار و صبر و اجر برای بازماندگان معزّز از خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی پیامی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله شیخ عباس محفوظی رحمت‌الله‌علیه از مبارزان انقلابی و از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) را به حوزه‌ی علمیه‌ی معظم قم و مراجع عظام و علمای عالی‌مقام و جامعه‌ی محترم مدرسین و به شاگردان و دوستان و ارادتمندان آن مرحوم و به‌طور ویژه به خاندان گرامی و فرزندان مکرم ایشان تسلیت عرض میکنم. خداوند رحمت و مغفرت خود را شامل حال آن مرحوم فرماید.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شی‌

درگذشت فقیه بزرگوار و عالم عالی‌قدر آیت‌الله شیخ عباس محفوظی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأثر و تأسف گردید.

آیت‌الله محفوظی که در محضر فضلای جلیل‌القدر کسب فیض و معرفت نمودند از شاگردان و همراهان امام خمینی (ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی بودند که به دلیل حضور فعال خود بارها دستگیر و زندانی شدند و پس از انقلاب نیز در زمره خدمتگزاران متعهد و صدیق قرار داشتند.

 ایشان در سال‌های عمر بابرکت خود در طرح مباحث دینی، ترویج و نشر معارف اسلامی و شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام، تربیت طلاب و شاگردان و تألیف آثار متعدد سرآمد بودند و همچنین با انجام اقدامات شایسته در امورخیریه و عام‌المنفعه، اهتمام جدی در رسیدگی به مشکلات نیازمندان داشتند که به‌عنوان باقیات صالح برای ایشان خواهد ماند. ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های محترم علمیه‌، روحانیت معزز، شاگردان، ارادتمندان و بیت شریف ایشان، برای آن عالم مهذّب علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

اسکندر مؤمنی، وزیر کشور در پیامی، درگذشت آیت الله محفوظی، از مراجع تقلید و شاگرد و همراه نهضت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

متن پیام اسکندر مؤمنی به این شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی فقیه عالیقدر و استاد بزرگ اخلاق، حضرت آیت الله العظمی سید عباس محفوظی، موجب غم و اندوه شد. مسلمانان و به ویژه شیعیان مدیون مجاهدت‌های علمی و معرفتی و سیاسی آن عالم وارسته و پرورش یافته ممتاز مکتب امام خمینی (ره) و یار صدیق رهبر حکیم انقلاب هستند.

بی شک شاگردان تربیت یافته آن عالم بزرگ و کتاب‌های تألیف یافته به قلم نورانی‌اش، عطر حضور و راه پرنور ایشان را استمرار خواهند بخشید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت خدمت حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت مکرم، شاگردان و دوستداران آیت الله محفوظی و عموم مردم شریف و قدرشناس کشورمان، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو درجات مسئلت دارم.

پیام تسلیت مسئولان و علما به‌دنبال درگذشت آیت‌الله محفوظی

پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی درگذشت آیت‌الله محفوظی

بسم الله الرحمن الرحیم 
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت، فقیه وارسته و مرجع تقلید بزرگوار، حضرت آیت‌الله سید عباس محفوظی(رحمة الله علیه) موجب تألم و تأثر فراوان گردید. این مصیبت جانکاه را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر (عج)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم، به ویژه خانواده محترم، فرزندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

آیت‌الله محفوظی که عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و ترویج معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) سپری کرد، نه تنها در حوزه‌های علمیه به تربیت طلاب و پژوهشگران فقهی پرداخت، بلکه با تأسیس مراکز علمی و خیریه خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه نمود. بی‌شک، جایگاه علمی و اخلاقی ایشان در دل‌ها ماندگار خواهد بود و ثمرات تلاش‌های مخلصانه‌اش، راهگشای آیندگان خواهد بود.

از درگاه ایزد منان برای روح مطهر آن فقید سعید، علو درجات و هم‌نشینی با اولیای الهی مسئلت دارم و برای بازماندگان محترم، صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

پیام تسلیت رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

با نهایت تأسف و اندوه فراوان خبر فقدان مرجع عالی‌قدر،ذفقیه صمدانی، مدافع حریم ولایت، عالم مجاهد حضرت آیت‌الله العظمی محفوظی رضوان‌الله علیه را دریافتیم.
آن شخصیت وارسته که در دو بعد علم و اخلاق به مجاهدت‌هایی دست‌یافته و از روحانیون برجسته در دوران مبارزات ستم‌شاهی در صف یاران امام راحل عظیم الشان بود و به‌این‌علت تحت تعقیب رژیم طاغوت قرار داشت و نیز از اساتید برجسته در دروس خارج و سطوح عالی حوزه‌های علمی محسوب می‌شد. نمایندگی امام در دانشگاه، عضویت در جامعه محترم مدرسین، عضویت در مجلس خبرگان رهبری بخشی دیگر از حیات نورانی آن فقیه وارسته است، او همواره موید نظام و حامی انقلاب و وفادار به رهبر معظم انقلاب بود.
 
این مرجع عالی‌قدر پرورش‌یافته مکتب علمی حضرات آیات و اساتید سترگی مانند: امام خمینی، بروجردی، علامه طباطبایی، سلطانی، مشکینی، بهجت و سایر بزرگان فرهیخته دیگر، رضوان‌الله علیهم بشمار می‌آید.ضمن ابلاغ همدردی و بیان اندوه قلبی هیئت‌رئیسه محترم، کادر مجمع و تک‌تک اعضای معزز نمایندگان طلاب به امت اسلامی و جامعه حوزویان برخود نیز لازم می‌دانم.
 
ارتحال حضرت آیت‌الله محفوظی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم روحی وارواحنا له الفدا، مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید، جامعه محترم مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه، مدیریت حوزه‌های علمیه علمای اعلام و فضلای گرام و طلاب عزیز، مقلدان محترم ایشان، شاگردان و ارادتمندان، روحانیت و مردم شریف و متدین خطه عالم‌پرور گیلان بالاخص به بیت شریف آن مرجع گرامی تعزیت و تسلیت عرض نمایم و از خدای بزرگ حشر با ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام را برای ایشان، صبر و اجر را برای منسوبین آن فقید گرامی خواهانم.

پیام تسلیت استاندار قم

 «بسم‌الله الرحمن الرحيم»
 «اذا مات العالم ثُلٌمَ في الاسلام ثُلمةً لا يسٌدها شيء»
 
ارتحال عالم فرزانه، حضرت آیت‌الله حاج شیخ عباس محفوظی «رضوان‌الله تعالی علیه»، موجب تأثر و تألم گردید.
 
آن فقیه وارسته و استاد بزرگ حوزه، عمری را در راه تبليغ دين، نشر معارف اسلامی و تألیف و تربیت شاگردانی متعهد و مکتبی سپری کرد و در اين عرصه، منشأ آثار و برکات ارزشمند و جاودانه‌ای شد.
 
اينجانب فقدان غم‌بار این عالم بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی‌عصر(روحی و ارواحنا له الفداء)، رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های معزز علمیه، شاگردان و دوستداران و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت عرض می‌نمایم.
 
از درگاه خداوند متعال برای روح پرفتوح آن فقيد سعيد، علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر جمیل توأم باسعادت و سلامتی خواستارم.
ارسال نظرات