۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۶۵۴۱۷
سردار معروفی خبر داد؛

برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ۶۰ هزار نقطه کشور

برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ۶۰ هزار نقطه کشور
رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ۶۰ هزار نقطه کشور با محوریت پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست خبری گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست معروفی طی سخنانی با اشاره به دفاع جانانه مردم از خاک و ناموس خود گفت: دشمنان انقلاب بعد از پیروزی انقلاب و شکست تفکر غرب دور یک میز نشستند و علیه انقلاب ما عملیات‌های سراسری را طراحی کردند، یعنی همه دنیا علیه مردم ما صف آرایی کردند، ملت بزرگ ما با پیروی از اسلام و اهل بیت از تمامیت ارضی خود دفاع کردند.

وی ادامه داد: جنگ به خودی خود خسارت آور است اما چه اتفاقی افتاد که این جنگ نا برابر تبدیل به دفاع مقدس شد؟ علت این بود که امام خمینی(ره)فرهنگ عاشورا و اهل بیت(ع) را بر جنگ حاکم کرد و جنگ شد دفاع مقدس و کارخانه انسان سازی.

سردار معروفی با بیان جان‌فشانی مردم در دفاع مقدس گفت: شاید بعد از عاشورا که انسان‌ها برای جان دادن در راه خدا از هم سبقت می‌گرفتند جایی در تاریخ سراغ نداریم جز دفاع مقدس که ملت ما برای جان دادن در راه خدا از هم سبقت می‌گرفتند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: صد البته دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و تفکر عاشورا بود و بالاترین درجه ایثار در دفاع مقدس تکرار شد و همانطور که عاشورا اسلام را حفظ کرد، دفاع مقدس هم انقلاب را حفظ خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: شب‌های عملیات کربلای پنج شب‌های قدر جمهوری اسلامی است، این شب‌ها، شب‌های بسیاری سختی بود، این جنگ حتی جنگ تن به تن نبود، جنگ تن با تانک بود. با این حال دشمن را شکست دادیم، زیرا یاری خداوند شامل حال ما بود.

سردار معروفی با اشاره به اینکه دفاع مقدس را مردم به نتیجه رساندند، گفت: نگاه در دفاع مقدس قومی و مذهبی نبود، از همه اقوام و ادیان حضور داشتند، و در ابن راستا فقط بسیج حدود ۹۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی درباره دستاوردهای دفاع مقدس گفت: اولین خروجی و دستاورد دفاع مقدس مدیریت انقلابی بود، دوم ایجاد روحیه غیر محافظه کاری، سوم روحیه غیر محاسبه گر، چهارم مدیریت جهادی، پنجم ایمن‌سازی و امنیت کشور و ششمین دستاورد توجه به ناموس بود، ۱۸۸  هزار جوان ما شهید شدند که دست بیگانه به دامان پاک ناموس ایرانی نرسد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس کارخانه انسان سازی بود، گفت: امام فرمود ما در جنگ ابهت شرق و غرب دنیا را شکستیم و با جنگ انقلاب را صادر کردیم. دفاع مقدس ما کارخانه آدم سازی بود زیرا نظام تربیتی آن برگرفته از اهل بیت بود. امروز مانند ایام دفاع مقدس ورودی بسیج حزب‌الله نیست بلکه خروجی آن حزب‌الله است. جوانان از کوچه و خیابان وارد بسیج می‌شوند و از آنجا معراجی می‌شوند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس درباره برنامه‌های امسال گفت: امروز مجموعه سپاه و بسیج با یک همت و عزم جدی برنامه‌های هفته دفاع مقدس را با شعار فتح قله شروع کردند. امسال تمام کار ما تبیین حقیقت است زیرا با تبیین گره ذهنی خیلی از جوانان باز می‌شود و دشمن نمی‌تواند آنها را سمت خود ببرد. همه چیز انقلاب مردم است و دفاع مقدس بی سابقه تمرین حرکت مردمی تاریخ جهان است.

سردار معروفی در ادامه عناوین برنامه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس را به شرح زیر معرفی کرد.

راه‌اندازی ۶۰ هزار ستاد گرامیداشت دفاع مقدس در ۶۰ هزار پایگاه بسیج

گرامیداشت شهدای دفاع مقدس

برگزاری رویداد الگوهای موفق کسب و کار بسیج

برگزاری پویش کتابخوانی

برگزاری پویش ملازمان مقاومت

اجرای برنامه بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس

دیدار با خانواده‌های شهدا در محلات با حضور دوستان شهید

 تجلیل از فرزندان ملی پوش ایثارگر

برگزاری بزرگداشت شهدای ادیان توحیدی

اجرای برنامه پیاده‌روی خانوادگی

رونمایی از ۱۰ کتاب شاخص شهدای عشایر

برگزاری یادواره شهدای عشایر

برگزاری یادواره شهدای کارمند بسیج ادارات

برگزاری اردوهای راهیان نور ادارات

برگزاری برنامه میز خدمت در اردوهای جهادی

اجرای برنامه لاله‌های روشن ویژه شهدای دانش‌آموز

بازدید از دهکده و باغ موزه‌های دفاع مقدس

اجرای برنامه روایت ماندگار برای بیان دستاوردها و موفقیت‌ها

نواختن زنگ ایثار و مقاومت در دفاع مقدس

معرفی دانش‌آموزان نخبه

اعزام راویان زن به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی

اجرای برنامه نقالی در پایگاه‌های بسیج

همایش تکریم مداحان رزمنده

تجلیل از سه هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس

اعزام طلاب و روحانیون برای روایت دفاع مقدس.

بعد از دفاع مقدس

تولید ده هزار سری عکس نمایشگاهی دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه در سراسر کشور

تولید نماهنگ

برگزاری رویداد رادیو و دفاع مقدس، تلویزیون و دفاع مقدس و خبر و دفاع مقدس

تولید سه فیلم مستند و تولید هفت مستند کوتاه

ارسال نظرات