۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۶۵۴۵۰
امام‌ جمعه میناب:

تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری و توسعه کتابخانه ها از مطالبات جدی مردم میناب است

تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری و توسعه کتابخانه ها از مطالبات جدی مردم میناب است
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به کمبود فضاهای فرهنگی در شهرستان میناب هرمزگان از عدم اختصاص کامل بودجه تکمیل مرکز فرهنگی هنری شهر میناب انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی، امام جمعه میناب هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مردم شهرستان میناب، بسیار متدین و انقلابی هستند و علاقمند به ابراز تمایلات دینی و انقلابی خود و تولید محصولات فرهنگی و هنری هستند، اظهار کرد: با وجود این، کمبود فضاهای مناسب در حوزه فرهنگی و هنری، بسیار مردم این شهرستان را رنج می دهد. متاسفانه استعداد نوجوانان و جوانان و دانشگاهیان میناب به دلیل همین کمبودها هدر می رود.

,d گفت: از زمانی که موضوع تاسیس مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان میناب مطرح شد، موجی از امید و انگیزه در میان مردم ایجاد شده است که اکنون نیز با وجود گذشت سال ها از تاخیر در تاسیس و تکمیل این پروژه، همچنان همان امیدواری در میان مردم وجود دارد. مسئولان نباید به بهانه های مختلف چنین انگیزه ای را از بین ببرند یا تضعیف کنند. دل مردم میناب به داشتن مجموعه بزرگ و مناسبت فرهنگی هنری همچنان پر از نیرو و حیات و انگیزه است.

امام جمعه میناب اضافه کرد: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان میناب از جمله پروژه هایی است که از سوی مسئولان مختلف برای تکمیل آن قول هایی داده شده است ولی هیچ گاه عملیاتی نشده است. در زمان سفر رئیس جمهور خدوم و مردمی و انقلابی، شهید آیت الله رئیسی عزیز به استان هرمزگان، بنده در کنار طرح مطالب در حوزه های مختلف، در زمینه فرهنگی، فقط از تکمیل نشدن مجتمع فرهنگی و هنری سخن گفتم. در همان سفر، طبق گفته آقای دکتر اسماعیلی، مقرر شد نصف بودجه تکمیل و تاسیس این مجموعه را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت کند و نیمی دیگر را استانداری. ولی با گذشت این همه مدت اتفاقی نیفتاد و اکنون نیز که دولت جدید کار خود را آغاز کرده است. امیدوار هستیم دولت جدید و وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار، اهتمام جدی به تکمیل این پروژه مهم داشته باشند.

وی اظهار کرد: موضوع بسیار دردناک و نگران کننده که موجب ناراحتی مردم به ویژه اهالی فرهنگ و هنر شهرستان میناب شده، این است که طبق شنیده ها تاکنون چند بار بودجه اختصاص یافته برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان میناب در جای دیگر و برای حوزه ای غیر از فرهنگ و هنر، هزینه شده است. این کار بر چه اساسی و با چه توجیهی بوده، کسی به ما توضیح نداده است.ابراهیمی در ادامه با اشاره به کمبود سرانه و فضای فرهنگی هنری در شهرستان میناب، یادآور شد: کتابخانه بخش توکهور و هشت بندی پس از گذشت سال ها، هنوز تکمیل نشده است. جالب است وقتی جناب آقای دکتر علی آقامحمدی، مسئول ستاد توسعه محلات کم برخوردار و عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، به میناب سفر کردند، مصوب شد این کتابخانه به زودی تکمیل و تاسیس شود، ولی هنوز این موضوع در حد سخن باقی مانده است.

امام جمعه میناب ادامه داد: توسعه کتابخانه ها مطالبه جدی آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان است. دانش آموزان و دانشگاهیان مرتبا در این زمینه از ما پیگیری می کنند و از طولانی شدن روند تاسیس این کتابخانه بسیار گله مند هستند.

ارسال نظرات