۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۶۶۰۴
امام جمعه خوی:

گروهک های وابسته به دشمنان جایگاهی در صفوف وحدت‌بخش شیعه و سنی ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: گروهک های وابسته به دشمنان در میان صفوف وحدت‌بخش مسلمانان جایگاهی ندارند؛ چون آنان قدرت تشخیص مصالح و مفاسد خود را ندارند.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، همایش بزرگ علمای شیعه و سنی امروز به مناسبت هفته وحدت در دفتر امام جمعه شهرستان خوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در این همایش اظهار داشت: رمز موفقیت روحانیـت‌ جـهان اسـلام را در تبلیغات خود، ساده زیستی و تحمل مشکلات معیشتی و تبلیغی است.

وی تصریح کرد: ‌در سالیان متمادی پیروان تمامی مذاهب اسلامی حتی اقلیت‌های دینی که در برخی از شهرستان‌های استان وجود دارند در کنار هم با تعامل و هماهنگی زندگی کرده‌اند و ما شاید مورد قابل ذکری نداشته باشیم که در طول تاریخ در میان آنان مشکل اساسی وجود داشته باشد.

امام جمعه خوی ادامه داد: البته حساب گروهک های وابسته به دشمنان ربطی به پیروان مذاهب ندارد؛ چون آنان قدرت تشخیص مصالح و مفاسد خود را ندارند و آب به آسیاب دشمن می ریزند، وظیفه ما این است که آنان را هدایت کرده در غیر این صورت به جامعه معرفی و آنان را طرد کنیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی در ایران، وظیفه ما روحانیان به عنوان مبلغان دینی چند برابر شده است، ضرورت دارد در بالا بردن سطح آگاهی و بصیرت مردم نهایت تلاش و کوشش را داشته باشیم.

حجت الاسلام شکوری با بیان این‌که برگزاری این قبیل جلسات اُنس، برای ایجاد تفاهم بیشتر و بررسی زمینه های وحدت و تبادل نظر در ارتباط با مشکلات و مسائل منطقه و همفکری در جهت خنثی سازی توطئه های دشمنان است، افزود: اصل وحدت این است که در طول سال ارتباط و هماهنگی مدام استمرار داشته باشد که خوشبختانه در منطقه ما چنین است.

عماری معاون استاندار و فرماندار خوی نیز در سخنانی توسعه و پیشرفت جامعه را در گرو وحدت تمام اقشار آن جامعه عنوان کرد و گفت: با وحدت، تمامی توطئه های دشمنان خنثی شده و جامعه به پیشرفت های روز افزون خواهد رسید./935/پ202/س
ارسال نظرات