۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۷۶۶۵۶۵
آیت الله اعرافی:

حزب الله و محور مقاومت، دستاورد سیدحسن نصرالله است

حزب الله و محور مقاومت، دستاورد سیدحسن نصرالله است
مدیر حوزه های علمیه شبکه محور مقاومت را نتیجه معماری سید حسن نصرالله برشمرد و گفت: محاصره اسرائیل با سید حسن نصرالله شکل گرفت و به برکت وعده های صادق انقلاب اسلامی و حضور محور حزب الله، اسرائیل در محاصره نیروهای اسلام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت شهادت سید حسن نصرالله که امشب از سوی مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، برگزار شد، گفت: مالک اشتر یک چهره برجسته و بسیار ممتاز در خیمه گاه حضرت امیرمومنان علیه السلام بود وقتی که مالک به شهادت رسید یک رکن بسیار بزرگ سپاه اسلام و امیرمومنان فرو ریخت و طبق نقل برخی از مجامع تاریخی تا چند روز آثار حزن و اندوه در چهره حضرت آشکار بود.

وی با بیان اینکه مالک از جمله افرادی هست که در عصر ظهور با امام زمان رجعت خواهد کرد، افزود: مالک یک عالم، مجاهد و شاگرد ارجمند امیرالمومنان علیه السلام بود و امشب اینجا گرد آمده ایم تا با راه امام و رهبری بیعت کنیم و همراهی خود را با جبهه مقاومت اعلام کنیم و در کنار این بیعت و میثاق خوب هست که با گوشه ای از شخصیت مالک هم آشنا شویم که امام علی (ع) فرمود شما چه می دانید مالک کیست، مالک را اگر به کوه تشبیه کنیم کوهی می باشد که سر به آسمان کشیده و یگانه است.

امام جمعه قم با اشاره به شخصیت مالک اشتر ابراز کرد: مالک را اگر به سنگ تشبیه کنیم به مثابه سنگ سخت و استواری هست که نمی شکند و همانند قله های بلندی هست که قدم کوه پیما و کوهنوردی به آن نرسیده است و پرنده های تیزپرواز هرگز به بلندای آن نرسیده است. مالک قله شجاعت، از خودگذشتگی و ایثار در راه خداست.

سید حسن نصرالله از جاذبه بسیار ممتاز برخوردار بود

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ملت ما بر سر پیمان ایستاده و همراه امامین انقلاب حرکت کرده اند و قم قهرمان هم پیشگام این مسیر بوده که اسوه این حرکت مالک اشتر است، تصریح کرد: سید حسن نصرالهی که در عزای او گرد آمده ایم از یک اخلاق ممتاز فردی، معاشرت نیکو، ارتباط قوی و یک جاذبه بسیار ممتاز برخوردار بود.

عضو فقهای شورای نگهبان  با بیان اینکه سید حسن نصرالله به امدادهای غیبی باورمند بود، ادامه داد: عبادت، ذکر و دعا از امتیازات این شخصیت بود، شخصیت بزرگی که در صحنه سیاسی پشت سیاسیون عالم را می لرزاند و معادلات سیاسی و نظامی دنیا را تغییر می داد اهل معنویت و ذکر خدا بود. سید حسن نصرالله ذکر مستمر داشت و روح توحیدی، خداجو و بنده خدا بود.

وی سعه صدر را از ویژگی های ممتاز سید حسن نصرالله برشمرد و خاطرنشان کرد: جبهه حق به امدادهای الهی اعتقاد دارد مبادا آدرس غلط بدهند. جبهه انقلاب به فضل الهی به پیش خواهد رفت و هرگز شکست نخواهد خورد.

جهان از شجاعت نصرالله تکان خورد

آیت الله اعرافی اظهار داشت: دبیر کل فقید حزب الله لبنان سختی ها را تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد؛ خطرپذیری و روح انقلابی و جهادی در سراسر زندگی سید حسن نصرالله موج می زند، شجاعت را از اجداد طاهرینش به ارث برده بود و این شجاعت بود که جهان را تکان داد و آن همه آثار را به بار آورد.

استاد حوزه علمیه با ابراز اینکه سید حسن خط شکن بود و بن بست ها را می شکست، گفت: همواره دانش، خرد و عقلانیت داشت و مطالعات حوزوی او هیچگاه قطع نشد. این شهید دارای اندیشه راهبردی و شناخت عمیق معادلات و بواطن عمیق سیاست بود و از همه مردان راهبردی، راهبردی تر بود و معادلات پیچیده سیاست را درک می کرد و براساس آن تصمیم می گرفت.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه سید حسن نصرالله مدیر در بحران بود، اضافه کرد: سید حسن نصرالله اعتقاد داشت یمن یک نقطه کانونی است و بیدار خواهد شد، جهانشناسی او نشأت گرفته از نگاه آسمانی و مدیریت قوی او بود، مرد بحران ها و نهاد سازی و قدرت سازی از ویژگی های این سید عزیز بود.

سید حسن ذوب و محو در ولایت بود

وی افزود: حزب الله یک مکتب و نهاد بزرگ اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است و این نهاد را از هیچ ساختن کار مرد بزرگی همچون سید حسن نصرالله است، این علامه شهید در کلاس های سیاسی شرکت نکرده بود اما با عقل راهبردی، عقل معنوی، جهادی و نظامی امنیتی عمق جبهه را درک می کرد.

آیت الله اعرافی ولایتمداری و ولایت باوری را از ویژگی های سید حسن دانست و ابراز کرد: سید حسن نصرالله ذوب در ولایت بود و با وجود اینکه رهبر بزرگ جهان عرب بود اما با این عظمت خود را شاگرد کوچک رهبری می داند و او محو در ولایت شده بود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز ملت ما قدردان رهبری هستند حضور دو میلیونی در نماز جمعه امروز ایشان نشان از وفاداری مردم ما به این مرد الهی است اما باید جایگاه ایشان را شناخت، حزب الله و محور مقاومت دستاورد نصرالله است، شبکه محور مقاومت نتیجه معماری نصرالله است و فریاد انقلاب و انعکاس صدای انقلاب در جهان عرب نتیجه کار سید حسن نصرالله است.

وی در پایان افزود: محاصره اسرائیل با سید حسن نصرالله شکل گرفت و به برکت وعده های صادق انقلاب اسلامی و حضور محور حزب الله، اسرائیل در محاصره نیروهای اسلام قرار دارد.

ارسال نظرات