۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۶۷۳۷۷

کتاب «خدا با ماست»(نگاهی به موضوع همراهی خداوند متعال در کلام رهبر معظم انقلاب) منتشر شد + لینک

کتاب «خدا با ماست»(نگاهی به موضوع همراهی خداوند متعال در کلام رهبر معظم انقلاب) منتشر شد + لینک
انتشارات جمکران کتاب «خدا با ماست» با نگاهی به موضوع همراهی خداوند متعال در کلام رهبر معظم انقلاب را به کوشش اکبر شریفی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب «خدا با ماست»؛ با موضوع معیت و همراهی خداوند متعال، در کلام مقام معظم رهبری به قلم اکبر شریفی به‌تازگی در 254 صفحه و با قیمت 195هزارتومان توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

در معرفی این اثر آمده است: رهبر انقلاب، در سخنانشان درباره کسانی که رهرو راه مقدس انقلاب اسلامی هستند، ویژگی‌ها و اوصاف خاصی را برمی‌شمارند که هرکدام حکایت‌گر واقعیت و حقیقتی به‌یادماندنی، از افتخارآفرینی مثال‌زدنی این مردمان شریف و رهبر کبیرشان حضرت امام خمینی در مقاطع مختلف تاریخ پر فرازونشیب این انقلاب است و  به نظر می‌رسد اساس همه آن خصلت‌های ارزشمند، معیّت و همراهی خداوند متعال با این انسان‌های گران‌قدر بوده است که مقام معظم رهبری همواره با تعابیر مختلفی، به‌ویژه «خدا با ماست» آن را بیان می‌کنند.

این نکته اکبر شریفی را بر آن داشت تا برای آشنایی بیشتر با این نعمت عظیم و حفظ آن، بیانات رهبر انقلاب را دراین‌باره گردآوری کند و بعد از رجوع به منابع اسلامی و تحقیق درباره مطالب مرتبط و ذکر آن‌ها در جای خودش، در هفت گفتار کتاب خدا با ماست (معیت الهی و ارتباط با خداوند متعال در اندیشه مقام معظم رهبری با تکیه بر منابع اسلامی) را تدوین کند.

گفتار اول این کتاب، سخنان مقام معظم رهبری، اهمیت این همراهی و رابطه با خدا را خاطرنشان می‌کند. گفتار دوم، ویژگی‌های این اتصال و معیّت را بیان می‌کند . گفتار سوم، آثار بزرگ «رابطه و همراهی خداوند متعال» را با این مردمان انقلابی یادآوری می‌کند.

کتاب ,

گفتار چهارم، شرط‌های معیّت و ارتباط با خداوند متعال را بیان می‌کند. گفتار پنجم، عواقب و آفت‌های ارتباط نداشتن با خداوند متعال و محرومیت از همراهی حضرت حق را پیش چشمان انسان می‌نمایاند. گفتار ششم، عوامل دوری از ارتباط با خداوند متعال را برمی‌شمارد. گفتار هفتم و پایانی کتاب، راه‌ها و وسایل ایجاد این ارتباط مقدس را نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

دشمنان ملت ایران از روز اول سعی کرده‌اند که دل‌های آحاد این ملت را نومید کنند و در ذهن آن‌ها یک فضای تیره‌وتار به وجود آورند. نقطه مقابل این، همان توکل به خدا و اعتماد به خدا و خواستن از خدا و ارتباط با خدا و تضرع نزد پروردگار است. این توکل و اعتماد و تضرع، دل را من منوّر می کند و فضا و افق را روشن می سازد... .

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به این نشانی اینجا مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات