۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۷۶۷۳۹
مسؤول امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات مازندران:

بانک اطلاعات گفتمان‌های دینی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات مازندران از ایجاد بانک اطلاعات گفتمان‌های دینی در مازندران خبر داد و گفت: امروز گفتمان های دینی بهترین روش برای آگاه بخشی جوانان از توطئه‌های فرهنگی دشمن است.
گفتمان ديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، علیرضا زرقانی، مسؤول امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در نشست دبیران اجرایی طرح گفتمان دینی و نخبگان جوان که با حضور کارشناسان فرهنگی شهرستان ها برگزار شد، با اشاره به استقبال گسترده از برگزاری گفتمان های دینی در سال در شهرهای مختلف استان، گفت: امروز گفتمان های دینی بهترین روش برای آگاه بخشی جوانان از توطئه های فرهنگی دشمن است.

وی با اشاره به این که تهاجم فرهنگی دشمن بی رحمانه کیان جامعه جوان ایرانی را مورد هدف قرار داده است، افزود:  دشمنان امروز برای انحراف جوانان و تهی کردن آنها از اعتقادات دینی به گسترش خرده فرهنگ‌ها و عرفان‌های انحرافی روی آوردند و متأسفانه به دلیل نا‌آگاهی نسل جوانان نسبت به این توطئه‌ها، در دام دشمن می‌افتند.

مسؤول امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران‌ با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیم غرب برای دین زدایی در جوانان ایرانی، خاطرنشان کرد: امروز یکی از راه هایی که می تواند جوانان و نوجوانان ایرانی را نسبت به این توطئه های شوم غرب هوشیار کند، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع های متنوع روز است.

زرقانی در ادامه به نقش طلاب و روحانیان جوان در آگاه سازی نسل جوان نسبت به توطئه های دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: طلاب جوان  و مستعد می توانند با حضور پر رنگ خود در مدارس و دانشگاه ها به بسیاری از شبهات موجود در ذهن دانش آموزان و نیز دانشجویان پاسخ گویند؛ از این رو دعوت از نخبگان حوزه و دانشگاه در مدارس و مساجد می‌تواند در جهت اعتقادات و جلوگیری از تهاجم دشمن مؤثر باشد و جوانان در این مسیر به واسطه بهره‌مندی از استادان باتجربه از حقایق دینی آگاه می‌شوند.

وی با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر از توان طلاب و روحانیان در دستگاه تعلیم و تربیت خاطر‌نشان کرد: باید حضور مبلغان در مدارس بیشتر شود تا فضایی برای ارتباط روحانیان و طلاب با دانش آموزان ایجاد شود و این مسأله در انتقال بسیاری از آموزه‌های دینی به نسل جوان جامعه تأثیر بسیار مناسبی خواهد داشت.

مسؤول امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، همچنین به برگزاری گفتمان‌های دینی متناسب با مسائل روز جامعه اشاره کرد و گفت: در همه گفتمان‌های دینی برگزار شده در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز دینی از حضور روحانیان و طلاب بهره‌گیری شده است.

وی همچنین از تهیه و تکمیل بانک اطلاعات گفتمان‌های دینی در مازندران خبر داد و ابراز داشت: آیتم‌های مختلفی در تدوین این بانک اطلاعات دخالت دارد که این آیتم ها شامل آسیب های گفتمان، فراوانی سؤالات مطرح شده و اثرگذاری و ضرورت بیشتر آن خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات