۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۶۷۶۵۴
امام جمعه عسلویه:

بیکاری در عسلویه در لبه بحران است

بیکاری در عسلویه در لبه بحران است
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به کارخانه‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های موجود در عسلویه گفت: هر چند نعمت کار عسلویه برای تمام مردم ایران است، اما نباید جوانی که در این منطقه با صنعت آمیخته شده است بیکار بماند.

حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه عسلویه از استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با موضوع مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده عسلویه، گفت: مشکل اشتغال همیشه در کشور وجود دارد و البته با وجود اتفاقات خوب کماکان نوجوانان عزیزی پا به دوره جوانی می‌گذارند و به تعداد بیکاران اضافه می‌شوند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به افرادی که به صورت مستمر به بازار کار وارد می‌شوند اظهار داشت: جوانانی که در عده بیکاران هستند، هرچند برای به دست آوردن شغل به اداره اشتغال سازمان منطقه ویژه مراجعه می‌کنند اما مطالبات خود را با دفتر امام جمعه نیز در میان می‌گذارند.

وی از صحبت با فرماندار و رئیس سازمان منطقه ویژه انرژی پارس که متولی اشتغال عسلویه است خبر داد و گفت: امام جمعه توصیه و مطالبات مردم را پیگیری می‌کند اما این توصیه‌ها بی‌نتیجه مانده است.

حجت‌الاسلام محمدی با توضیح درباره صنعت پتروشیمی عسلویه و تعداد کارخانه‌های در حال فعالیت آن ابراز داشت: رساندن بیکاری در شهرستان عسلویه به عدد صفر شدنی است. عسلویه علاوه بر جمعیت خود می‌تواند جوانان بسیاری را از سراسر کشور به کار گیرد یا به عبارت دیگر پایگاه مهم اشتغال کشور است.

امام جمعه عسلویه با ابراز تأسف از اینکه جوانان عسلویه که با صنعت آمیخته شده‌اند و زندگی می‌کنند از بیکاری رنج می‌کشند گفت: چهار شهر این منطقه مشکل اشتغال دارند؛ راهکار بحث اشتغال این است که سازمان منطقه‌ای ویژه، نیروهای کار را بین بیست و چند پتروشیمی و پالایشگاه تقسیم کند.

وی ادامه داد: اگر هر کدام از این کارخانجات ماهانه دو یا سه نیرو استخدام کنند مشکل اشتغال این شهرستان حل می‌شود؛ این در حالی است که اشتغال حق جوانان جویای کار اینجا است.

حجت‌الاسلام محمدی به معضلات بیکاری در جامعه اشاره کرد و گفت: همه معضلات اجتماعی با ایجاد اشتغال برای جوانان حل شدنی است؛ نعمت کار برای همه هست اما بیکاری جوانان شهرستان عسلویه توجیه شدنی نیست.

امام جمعه عسلویه مشکل بیکاری در عسلویه را جدی عنوان کرد و گفت: از سازمان منطقه ویژه عسلویه درخواست داریم که در کنار دیگر همراهی‌ها با مردم، پشتیبانی بهتری برای جوانان باشند.

ارسال نظرات