۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۶۹۳۶
رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی:

با شناخت واقعی مذاهب اسلامی زمینه ایجاد وحدت حد‌اکثری فراهم می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی، وحدت را مهم‌ترین نیاز امروز جوامع اسلامی دانست و گفت: اختلاف‌ سلیقه‌های جزئی نباید سبب تفرقه میان مسلمانان شود.
رييس دانشگاه تقريب مذاهب اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بی‌آزار شیرازی، رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی، پیش از ظهر امروز در همایش وحدت، بصیرت و شکوفایی که در شهرستان تالش برگزار شد، با تأکید بر این که مسلمانان باید با درک عمیق از مفاهیم و مبانی اساسی دین مبین اسلام به یک وحدت و انسجام فراگیر دست پیدا کنند، گفت: امروز وحدت مهم‌ترین نیاز جوامع اسلامی است.

وی با مهم ارزیابی کردن مسأله اتحاد ملی و انسجام اسلامی افزود: این عنوان مهم تنها مربوط به یک سال نیست؛ بلکه همه باید در تحقق واقعی این مسأله تلاش کنند؛ از این رو باید این اتحاد واقعی در عمل ثابت شود که این مسأله نیازمند برنامه ریزی فرهنگی و دینی است.

رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که مذاهب اسلامی در اصول دین هیچ اختلاف نظری ندارند، خاطرنشان کرد: علمای اسلام باید با تقویت نقاط مشترک موجود در امت اسلامی از ایجاد اختلاف و تفرقه بکاهند.

حجت الاسلام و المسلمین بی آزار شیرازی وحدت عملی میان مذاهب اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با شناخت صحیح و مناسب از مذاهب اسلامی، زمینه وحدت حداکثری میان آنها فراهم شود و اختلاف نظرهای جزئی در مسائل فرعی از بین رود.

وی پیوند زدن افکارعقاید فرقه‌ای و حزبی اهل تحزب به قرآن و اسلام را مهم‌ترین عامل انحراف آنها دانست و تصریح کرد: این فرقه بدون تحقیق و بررسی از دیگر مذاهب با استدلال بر عقاید فرقه‌ای خود حکم تکفیر دیگر مذاهب را صادر می‌کنند.

رییس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که وحدت واقعی میان امت‌های اسلامی با اعمال و رفتار مسلمانان تحقق می‌یابد، بیان داشت: مهم‌ترین ارمغان پیامبر برای ما مسلمانان وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین بی آزار شیرازی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای اختلاف و تفرقه میان امت‌های اسلامی‌ گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف در‌صدد ایجاد اختلاف و دودستگی میان مسلمانان هستند که بهترین راه برای مقابله با توطئه های آنها وحدت و همدلی است.

گفتنی است، همایش وحدت، بصیرت و شکوفایی با حضور بیش از چهارصد نفر از استادان حوزه و دانشگاه،  طلاب شیعه و سنی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و آستارا در سالن معراج اداره ارشاد این شهر برگزار شد و درپایان از بیست نفر برگزیدگان مسابقه وحدت تجلیل به عمل آمد./950/پ202/س
ارسال نظرات