۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۷۱۷۴
امام جمعه اردبیل:

وهابیت هیچگاه سخنگوی اهل سنت نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: وهابیت سخنگوی اهل سنت نیست، اگر این گونه باشد دیگر آبرویی برای مسلمانان باقی نمی‌ماند.
وهابيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در همایش تجلیل از شیخ ثابت شفیقی در اردبیل اظهار داشت: مدیریت نیم قرن شیخ ثابت شفیقی در منطقه الگویی بسیار مناسبی برای دیگر مناطق سنی نشین است.

وی با اشاره به خدمات امام جمعه اهل سنت عنبران شهرستان نمین اظهار داشت: این عالم وارسته تلاش می‌کرد زمینه اقبال دشمن را فراهم نیاورد و همواره سعی در وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی داشته و دارد.

امام جمعه اردبیل توجه به اشتراکات را مهم‌ترین ویژگی شیخ ثابت دانست و خاطرنشان کرد: اعتقادات این چنین شخصیت‌ هایی بوده که در طول تاریخ زمینه‌های اختلافات را از بین برده و دشمن را در رسیدن به اهداف خطرناک خود ناکام گذاشته است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با اشاره به هفته وحدت و تشریح مبانی اعتقادی شیعه در وحدت مسلمانان تصریح کرد: هرگونه تفکر و حرکت در مسیر اختلاف ‌اندازی، فراهم کردن اسباب دشمنی میان شیعه و سنی است، این همان خواسته انگلیس و استکبار جهانی است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ابتکار امام راحل در اعلام هفته وحدت ابراز داشت: حرکت در مسیر وحدت در نظام اسلامی امری تاکتیکی نیست؛ چون وحدت ریشه در عقاید شیعه و سنی دارد.

وی از وهابیت به عنوان بزرگ‌ترین عامل تفرقه در جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: این فرقه ضاله با عقاید انحرافی خود به کشتار شیعیان می پردازند که حتی اهل سنت نیز از عقاید این فرقه به ستوه آمده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر ما برای امام حسین(ع) و دیگر ائمه(ع) آیین ‌های گرامی‌داشتی برگزار می‌کنیم و یا به آنها متوسل می‌شویم، به علت این است که تنها آن بزرگواران واسطه فیض الهی می‌دانیم نه این که این بزرگواران را هم‌ردیف خداوند متعال قرار دهیم.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: وهابیت سخنگوی اهل سنت نیست، اگر این گونه باشد دیگر آبرویی برای مسلمانان باقی نمی‌ماند و این خود بزرگ‌ترین بی‌حرمتی به اهل سنت است.

گفتنی است، شیخ ثابت شفیقی امام جمعه اهل سنت بخش عنبران از توابع استان اردبیل هم اکنون به علت کهولت سن در بستر بیماری قرار دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات