۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۷۶۶۱

جشن میلاد حضرت عبدالعظیم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جشن میلاد حضرت عبدالعظیم 28 اسفند در شهرری برگزار می شود.
حضرت عبدالعظيم


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی در بارگاه ملکوتی این محدث بزرگ شیعی برگزار می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، همزمان با شب میلاد باسعادت سیدالکریم، شهرری غرق در نور و شادمانی خواهد شد.

این مراسم روز جمعه 28 اسفندماه؛ ساعت 17 و 30 دقیقه با حضور پر شور زائران و مجاوران حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام آغاز خواهد شد.

تلاوت آیاتی از قرآن مجید، قرائت زیارتنامه، اجرای گروه همخوانی و تواشیح، قرائت اشعار در مدح حضرت عبدالعظیم از جمله برنامه های این مراسم نورانی است.

همچنین در مراسم میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به سخنرانی خواهد پرداخت.

بنا به سنت دیرینه، اهالی شهرستان ری، این روز را عید می گیرند و با پخش نقل و شیرینی میلاد با سعادت این خورشید آسمان سرزمین ری را به یکدیگر تبریک می گویند.
 
این مراسم درسایت اینترنتی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام به نشانی
www.abdulazim.com  به صورت پخش مستقیم قابل مشاهده است.

حضرت عبدالعظیم الحسنی فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است که نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و از این رو به «حسنی» شهرت یافته است.

میلاد مبارک آنحضرت در سال 173 ه.ق در مدینه منوره نقل شده است و 79 سال عمر با برکت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم علیه السلام ، امام رضا علیه السلام، امام محمدتقی علیه السلام و امام علی النقی علیه السلام مقارن است.

ابن قولویه در کامل الزیارات از حضرت ابوالحسن عسکری امام هادی علیه السلام روایت کرده است که خطاب به یکی از اهالی ری که از زیارت حرم حضرت سیدالشهداء علیه السلام بازگشته بود، فرمود: « آگاه و متوجه باش اگر مرقد عبدالعظیم را که در نزد شماست زیارت کرده بودی ، مثل این بود که حسین بن علی علیه السلام را زیارت کرده باشی ». /916/د102/ع

ارسال نظرات