۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۷۷۷۱۴

آیین نامه مجوز نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، از تدوین آیین نامه مجوز انتشار نشریات تجربی در این حوزه خبر داد.
جشنواره نشريات تجربي


حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار داشت: در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه نشریات تجربی حوزه علمیه خراسان، آیین نامه مجوز انتشار نشریات تجربی این حوزه تدوین شد.

وی با اشاره به اهداف تدوین این آیین نامه افزود: نشریات تجربی فرصتی را برای ارتقا و استفاده از طلاب در حوزه نگارش، مقاله و تحلیل های فرهنگی، توانمند سازی طلاب اهل قلم، افزایش جاذبه های لازم و استفاده از ابزارهای نوین همچون نثر، طنز و غیره فراهم می کند؛ از این رو ما بر آن شدیم تا با تدوین این آیین نامه مسیر حرکت نشریات را جهت بخشیم.

حجت الاسلام سبزیان یادآور شد: این آیین نامه در هفده ماده و ده تبصره تدوین یافته است که شرایط انتشار نشریات، چگونگی فعالیت اعضا و دستور المعمل های اجرایی در آن ذکر شده است.

وی پیگیری مسائل اداری، پیگیری کار های گرافیکی، نظارت بر چاپ و رسیدگی به امور نشریات را از وظایف مدیر اجرایی نشریه عنوان و تصریح کرد: در این آیین نامه، وظایف مدیر مسؤول، سردبیر، اعضای هیأت تحریریه، مسؤول هیأت تحریریه و مدیر اجرایی نشریه و نیز شرایط عضویت در هیأت تحریریه، به تفکیک بیان شده است.

مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که نظارت بر همه امور نشریه، دریافت و تأمین بودجه نشریه، تعامل و همفکری با سایر اعضا و غیره از وظایف مدیر مسؤول نشریات است که در این آیین نامه آمده است، ادامه داد: از وظایف سردبیر که در این آیین نامه آمده است می توان به تعیین چارت کاری، تقسیم وظایف، نظارت مستمر بر نشریه، نظارت بر کار گرافیکی اشاره کرد.

وی تأمین نیازهای محتوایی، نظارت بر موضوعات ارائه شده، تعامل مستمر با مدیر تحریریه و سردبیر جهت ارتباط بیشتر، همکاری در ارتقای سطح نشریه را از وظایف هیأت تحریریه دانست و اظهار داشت: مدیریت بر روند فعالیت هیأت تحریریه، ویراستاری علمی و نگارشی مطالب، تعامل با هیأت سردبیری و حضور مستمر در محل اداره نشریه از وظایفی است که در این آیین نامه برای مسؤول هیئت تحریریه تعریف شده است.

مسؤول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان برخی شرایط عضویت در هیأت تحریریه را دارا بودن سابقه روزنامه نگاری، تعهد به شرکت در جلسات، و عدم تداخل فعالیت های نشریات با مطالعات درسی دانست./930/پ202/س

ارسال نظرات