۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۷۹۹۲۸
در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی؛

پیش‌نویس نظام شبکه رایزنی و تصمیم‌گیری تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌گاری دینی گفت: پیش‌نویس نظام شبکه رایزنی و تصمیم‌گیری پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی با هدف بررسی ارتباط درون پژوهشکده‌ای و برون پژوهشکده‌ای تدوین شد.
پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


حجت‌الاسلام فاضل حسامی، معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: پیش‌نویس نظام شبکه رایزنی و تصمیم‌گیری پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی با هدف بررسی ارتباط درون پژوهشکده‌ای و برون پژوهشکده‌ای تدوین شد.

وی با بیان این‌که این پیش‌نویس در قالب نظام ارتباطی شوراهای پژوهشکده تنظیم شده است، افزود: در این شبکه ارتباطی، نسبت تمامی اجزا و عناصر موجود در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی با خود و نحوه ارتباط فرا پژوهشکده‌ای آن مشخص شده است.

حجت‌الاسلام حسامی همچنین از تدوین پیش‌نویس سازمان شورای علمی دانشنامه‌ها خبر داد و گفت: پیش‌نویس اولیه سازمان، جایگاه و وظایف شورای علمی دانشنامه‌ها تدوین و بخشی از آن در جلسه شورای پژوهشکده دانشنامه‌نگاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که سازمان‌نمای شورای علمی پژوهشکده پس از بررسی و بازبینی در شورای پژهشکده برای تصویب‌خواهی به شورای عالی پژوهشگاه ارسال می‌شود، افزود: شورای علمی دانشنامه‌ها بالاترین مرجع علمی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری است که زیر نظر مستقیم ریاست محترم پژوهشگاه فعالیت خواهد کرد.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی خاطرنشان کرد: این شورا چهارده عضو دارد که در صدر آن رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قرار دارد و دستور جلسات توسط مسؤول دبیرخانه شورای علمی تهیه و با هماهنگی ریاست پژوهشگاه اولویت‌بندی می‌شود و شش تن از اعضای شورا عضو حقیقی بوده و با توجه به تخصص علمی مرتبط با حکم ریاست پژوهشگاه به مدت یک‌سال منصوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: به طراحی ساختار کلان دانشنامه، تصویب اساس‌نامه محتوایی دانشنامه و تأیید اعضای گروه‌های علمی از مهمترین وظایف این شورا به حساب می‌رود که ثبت و ضبط مذاکرات شورای علمی و پی‌گیری مصوبات آن به عهده دبیرخانه شورای علمی خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسامی در ادامه با اشاره به تصویب شرح وظایف و ترکیب شورای پژوهشکده دانشنامه‌نگاری از سوی شورای عالی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ابراز داشت: این پیش‌نویسی شرح وظایف و ترکیب شورای پژوهشکده است که به شورای علمی ارائه شده و با تغییرات اندکی به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: این شورا با ترکیب ریاست پژوهشگاه، معاون امور پژوهشی و معاون امور اجرایی پژوهشگاه، رییس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری، معاونان پژوهشکده، معاونین دانشنامه‌ها، رییس دفتر نظارت و برنامه‌ریزی پژوهشکده و دبیر شوراهای عالی دانشنامه‌ها فعالیت می‌کند.

معاون خدمات پژوهشی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری با بیان این‌که سه شورای آموزش، پژوهش و بین‌الملل زیر نظر شورای عالی پژوهشگاه فعالیت می‌کنند، گفت: شورای پژوهشکده به عنوان یکی از شوراهای معین شورای عالی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به فعالیت مشغول است. /920/ت302/ع

ارسال نظرات