۱۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۸۰۴۰۰
امام جمعه مرند:

امام هفتم با عقاید انحرافی مقابله می کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت زاده گفت: امام موسی کاظم(ع) با تاسی از سیره و منش پدر بزرگوارش، همان راه آگاهی عقیدتی و مبارزه با عقاید انحرافی را ادامه داد.
امام جمعه مرند


حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند همزمان با سالروز شهادت هفتیم اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: امام کاظم(ع)، اگر چه در واقع و در مقام ثبوت از جانب خداوند برای امامت و رهبری امت برگزیده شده بود، ولی در مقام اثبات و اجرا، در تلاش بود تا مردم را به رشد و آگاهی لازم و کافی برساند.

وی با بیان اینکه امام هفتم شیعیان همواره در خط مقدم مبارزه و پیکار با جبهه کفر، شرک و نفاق به سرکردگی خاندان عباسی قرار داشت، تصریح کرد: خلفای جور برای موجودیت و حاکمیت غیر مشروع خود، از ناحیه امام(ع)، احساس خطر جدی می کردند و همین امر کافی بود که برخورد خصمانه و ناجوانمردانه ای را در حق آن حضرت روا دارند.

امام جمعه مرند گفت: مبارزات کوبنده امام موسی کاظم(ع ) سبب شد هارون برای مقابله با خطراتی که از این ناحیه خلافتش را تهدید می کرد، امام را زندانی کند، آن امام همام همان راه و روش پدر خود امام صادق(ع) را بر محور برنامه ریزی فکری و آگاهی و آگاهی عقیدتی و مبارزه با عقاید انحرافی ادامه داد.

وی با بیان اینکه حضرت موسی بن جعفر(ع) جزو عابدترین، زاهدترین و فقیه ترین مردم زمان خود بود، گفت: در شرایط حساس امروز باید از سیره امام موسی کاظم(ع) درس گرفت و حقایق را گفت؛ اما نباید به اختلافات دامن زد.

حجت الاسلام نعمت زاده صابر، امین و کاظم را از جمله القاب امام موسی کاظم(ع) برشمرد و افزود: آن حضرت در انتشار علوم و احادیث تلاش بسیاری کرد و با مبارزات فرهنگی علیه حاکم وقت، تحولات سیاسی و اجتماعی زیادی را به وجود آورد.

وی تبلیغ دین و گسترش فرهنگ اسلام، تبیین و تشریح معارف و احکام الهی در قالب احادیث، پرورش انسان های مستعد و تربیت شاگردان والامقام و شاخص در میدان علم و عمل را از جمله اقدامات امام موسی بن جعفر(ع) برشمرد و گفت: شیوه اصلی مبارزه امام موسی کاظم (ع) حفظ سنگر تعلیم و تربیت بود./935/پ202/ص

ارسال نظرات