۱۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۸۰۴۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ردپای آمریکا در حمایت از وهابیت کاملاً مشهود است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با هشدار به گسترش روزمره تفکر وهابی‌گری در دنیای اسلام گفت: 45 هزار سایت به طور شبانه روزی مشغول تبلیغ تفکر وهابیت هستند.
ردپای آمریکا در حمایت از وهابیت کاملاً مشهود است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در همایش «سفیانی‌شناسی و سفیانی ستیزی» در دانشگاه گیلان با هشدار نسبت به گسترش تفکر وهابی گری در کشورهای اسلامی گفت: متأسفانه امروز تفکر وهابی گری با سرمایه گذاری و حمایت استکبار جهانی به شدت درحال رشد و گسترش است.

وی ایجاد انحراف میان شیعیان را یکی از اهداف مهم وهابیت دانست و افزود: فرقه ی وهابیت تجلی سفیانی است.

این استادحوزه و دانشگاه سفیانی و دجال آخرالزمان را از دشمنان دین، خدا، پیامبر و امامان معرفی کرد و بیان داشت: این دشمنان با حضرت مهدی(عج) به مبارزه بر می‌خیزند و اقدام به نسل‌کشی شیعیان می‌کنند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی به تحلیل و تعریف سفیانی پرداخت و گفت: سفیانی شخص حقیقی و از آل ابی‌سفیان است که همزمان با ظهور مهدی موعود(عج) از دو جبهه به طرف سپاهیان و هواداران آن حضرت لشکرکشی می‌کند و وجود آن یکی از پیش‌بینی‌های حضرت علی(ع) بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که تعصبات کور مذهبی و کافرشناسی شیعه را از مهم‌ترین ویژگی‌های و انگیزه های سفیانی دانست و گفت: طبق برخی روایات حرکت سفیانی به تحریک مردم و مسیحیان انجام می‌شود و در بستر جامعه اسلامی و شیعیان بر می‌خیزد و شیعه را فرقه‌ای کافر می‌خواند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی وهابیت را اصلی‌ترین مصداق سفیانی در زمان حاضر دانست و خاطرنشان کرد: حساب وهابیت از اهل سنت جدا است و به فرموده امام راحل این فرقه ضاله دشمن مشترک شیعه و سنی است.

وی با بیان این‌که فعالیت گروه‌های وهابی با اشغال‌گری آمریکا در عراق گسترش یافته است، بیان داشت: امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت کارعامل تقویت و گسترش تفکر وهابی گری در دنیای اسلام است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که ردپای استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا در فرقه سازی و به ویژه حمایت از وهابیت طبق اسناد موجود کاملاً مشهود است، تصریح کرد: کشورهای غربی عامل اصلی تقویت فرقه های ضاله هستند و آنها را در رسیدن به اهدافشان حمایت می‌کنند

حجت الاسلام حیدری کاشانی در ادامه به نقش دانشجویان در مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشجویان باید تقویت بصیرت در خود توطئه های نرم دشمنان را خنثی کنند.

وی با بیان این‌که امروز بهترین سلاح برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان بصیرت است، تصریح کرد: دانشجویان در خط مقدم مقابله با توطئه های نرم دشمنان هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات