۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۸۰۹۰۸
مدیر کل امور مالیاتی استان قم:

حوزویان مبانی اسلامی مالیات را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور مالیاتی استان قم، بر ضرورت فرهنگ سازی برای مالیات در جامعه تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیان باید با استفاده از فرصت های تبلیغی، مبانی اسلامی مالیات را تبیین کنند.
ماليات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منصور منجمی، مدیرکل امور مالیاتی استان قم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران ابراز داشت: مساله مالیات در آموزه های دینی اسلام، جایگاه ویژه ای دارد و در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر نیز به این موضوع و نحوه اجرای آن تصریح شده است.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل جهت تبیین مبانی اسلامی مربوط به مالیات در سطح شهر قم خاطرنشان کرد: فرازهای از فرمایشات امام علی(ع) و همچنین علما و بزرگان در سطح ادارات استان در قالب بنر و پلاکارد نصب شده است.

منجمی با بیان اینکه مالیات های اخذه شده از مردم در راه توسعه و عمران و آبادانی کشور و شهرها صرف می شود تاکید کرد: مردم ما باید مالیات را به عنوان یک آموزه دینی باور داشته باشند و همانگونه که مالیات های شرعی و خمس و زکات خود را پرداخت می کنند، باید نسبت به این موضوع نیز اهتمام داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم، نقش حوزه های علمیه را در تبیین مبانی اسلامی مالیات مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: طلاب و روحانیان باید با استفاده از فرصت ها و مناسبت های تبلیغی، مبانی اسلامی مالیات و جایگاه این موضوع را در آموزه های دینی برای جامعه و مردم تبیین کنند.

وی تاکید کرد: بحمدلله مردم ما، مردمانی متعهد، با تقوا و پایبند به ارزش ها و مبانی اسلامی هستند و اگر این مبانی برای آنها تبیین و ترویج شود، آنها با رغبت بیشتری نسبت به پرداخت مالیات اقدام خواهند کرد.

منجمی بهره گیری مدیران امور مالیاتی از ظرفیت های حوزه های علمیه را ضروری و مهم توصیف کرد و گفت: ما نیز سالانه نشست هایی را با عنوان مالیات های منصوص، حکومتی و حاکمیتی در دانشگاه مفید برگزار می کنیم و از نظرات صاحبنظران حوزوی و اندیشمندان اقتصاد اسلامی بهره می گیریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از برنامه و اقدامات این اداره کل ارائه کرد و با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی و تبلیغی برای مساله مالیات بیان داشت: دستگاه ها و سازمان های اجرایی نیز در مسیر نهادینه کردن این مساله مهم باید با پرهیز از بخشی نگری رسالت خود را به درستی انجام دهند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات