۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۸۱۰۰۴
عضو خبرگان رهبری:

دشمنان به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شوم خود درصدد ایجاد گسست و جدایی میان اهل تسنن و تشیع هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه، اظهار داشت: اقدام تروریستی منافقان در انفجارهای روز گذشته زاهدان محکوم است.

وی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی بار دیگر خشم و نفرت خود را نسبت به اتحاد مردم اهل تسنن و تشیع در این حادثه به جهانیان نشان دادند.

امام جمعه مراغه گفت: برخی از دشمنان اسلام، عاملان این حادثه را به برادران اهل سنت نسبت می دهند، اما این توطئه ای از سوی استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین برادران دینی جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: استکبار بعد از اینکه نتوانست با انواع ترفندهای خود بر مسلمانان جهان به ویژه ایران اسلامی غالب شود، به منظور ایجاد گسستگی بین اهل تسنن و تشیع دست به اقدامات تروریستی در مناطق شیعه و سنی نشین ایران روز آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: استکبار همیشه از وحدت و همدلی جهان اسلام به ویژه تسنن و تشیع در هراس و وحشت به سر برده و با ایجاد توطئه های خطرناکی درصدد ایجاد تفرقه بین برادران اسلامی است.

وی اظهار داشت: شیعه و سنی نه تنها در برابر این اقدامات بلکه در تمامی عرصه های مملکت باید اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند تا جهان استکبار جرات چنین اقداماتی را پیدا نکند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شعبان ماه رسول گرامی اسلام و فرصتی برای آمادگی برای میهمانی خدا در رمضان المبارک است.

وی با تبریک روز پاسدار و جانباز خاطر نشان کرد: بسیاری از پاسداران جنگ تحمیلی یا به فیض رفیع شهادت نائل آمدند، یا به عنوان جانباز و ایثارگر اسوه ایثار لقب گرفتند./935/پ202/س
ارسال نظرات