۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۸۱۴۰۹
ظهور آغازی دوباره(7)؛

آیت‌الله ممدوحی: دانشگاه مهدویت در کشور ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری بر ایجاد دانشگاه مهدویت در کشور تأکید کرد و گفت: باید عده ای از دانش پژوهان برای شکل گیری دانشگاه مهدویت متمرکز شوند.
آيت الله حسن ممدوحي


آیت الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تأکید بر ضرورت شکل گیری دانشگاه مهدویت در کشور، اظهار داشت: باید عده ای از دانش پژوهان برای شکل گیری دانشگاه مهدویت متمرکز شده و تمام جنبه های دقیق علمی را با استفاده از آیات و روایات تببین و مورد بحث قرار دهند. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ظهور با نابودی فساد در جهان محقق می شود، تصریح کرد: در بعضی از روایت ذکر شده است که قبل از ظهور حضرت ولی عصر(عج) تحولی عظیم در جهان هستی اتفاق می افتد، آن چنان که سلاح ها در مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

وی یادآور شد: در روایات ذکر شده است که در این تحول برآیند نیروی مقابل دشمنان اسلام به صفر می رسد و جهان هستی خود را برای ظهور بقیة الله آماده می کند.

آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه شناخت امام زمان(عج) دارای مراتب و درجاتی است، یادآور شد:‌ شناخت درجات حضرت مهدی(عج) به ظرفیت وجودی و رشد معنوی هر فرد بستگی دارد از این رو هر فرد با توجه به رشد معنوی که کسب کرده این درجات را درک خواهد کرد.

وی ابراز داشت: درک و شناخت مسائل علمی و عرفانی از ابتدایی ترین مرتبه تا عالی ترین درجه آن وابسته به ظرفیت هر فرد است و این امر در گرو شناخت فرهنگ مهدوی محقق می شود./968/ت302/ص

ارسال نظرات