۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۸۱۷۲۷

روحانیت با شیوه‌های کارآمد تبلیغی، توطئه غرب را خنثی کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول گروه مبلغان قرآن دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: روحانیت و مبلغان باید در تغییر نظام ارزشی گوی سبفت را از دشمنان گرفته و جامعه را به سوی ارزش های اسلامی و دینی سوق دهد.
حجت الاسلام محمد علي فيض آبادي مسؤول گروه مبلغان قرآن دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، مسؤول گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، عصر روز گذشته در دومین جلسه کارگاه آموزشی جنگ نرم در قرآن، ویژه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که در مجتمع شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل مبتلا به جامعه امروز را می توان با بهره مندی از قرآن حل کرد، اظهار داشت: همه مسائل تربیتی در قرآن وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها فرزندان شایسته و صالحی را به جامعه تحویل دهیم.

حجت الاسلام فیض آبادی دو ویژگی جوان را کار و معنویت عنوان کرد و گفت: جوانی که می خواهد مورد قبول پیامبر باشد باید این دو خصیصه در زندگی اش نمود داشته باشد.

مبلغان به مسائل کلام دینی مسلط باشند

وی وظیفه مبلغان را پاسخ به نیازهای هدایتی مردم عنوان و تصریح کرد: همه مردم نیازمند هدایت هستند اما باید توجه داشت مبلغان باید در این زمینه از تخصص کافی برخوردار باشند و حداقل به یک دوره از مسائل کلام دینی مسلط باشند.

مسؤول گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اگر بتوانیم اسلام حقیقی را به مردم معرفی کنیم بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود،‌ اذعان داشت: در حال حاضر اسلامی که به مردم معرفی می شود اسلام حقیقی نیست زیرا با پرداختن و توجه به یک بخش از دین، بخش های دیگر مورد غفلت قرار می گیرد.

وی با تأکید بر تبیین سیره اخلاقی و رفتاری پیامبر اسلام افزود: رفتار پیامبر در برخورد با مردم،‌ کودکان و سایر موقعیت‌های آن روز جامعه بهترین الگو برای ما است و روحانیت ما نیز باید از این رفتار الگو گرفته و مردم را به سمت زیبایی‌های این دین مبین ترغیب کنند.

روحانیت و برخورد مناسب با مردم

حجت الاسلام فیض آبادی بر تأثیری که روحانیت می تواند در جذب جوانان به سمت دین داشته باشد، اشاره کرد و اظهار داشت: روحانیت با برخورد مناسب خود همان‌گونه که پیامبر(ع) و ائمه(ع) با مردم برخورد می کردند می توانند مردم را به سمت زیبایی ها و ارزش های اسلامی جذب کنند.

وی یکی از ابزارهای جنگ نرم را تحریم اقتصادی عنوان کرد و اذعان داشت: گاهی اوقات دشمن با استفاده از تحریم اقتصادی و با تحت فشار گذاردن مسلمانان می خواهد از رهگذر مسائل اقتصاری دین را از جامعه حذف کند که در این زمینه تقویت اعتقادات و ترغیب مردم به انفاق و شکوفایی اقتصاد ملی راهکار مبارزه با تحریم های اقتصادی است.

شبهه و تزلزل مسلمانان

مسؤول گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ایجاد شبهات را ابزار دیگر دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و یادآور شد: وقتی مسئله ای به صورت شبهه مطرح شد واکنش های متفاوتی را در جامعه به همراه خواهد داشت به عنوان مثال بحث تغییر قبله در زمان پیامبر که موجب ایجاد تزلزل در بین مسلمانان و در جامعه اسلامی شد.

ضرورت برخورد منطقی با شبهه

وی با بیان اینکه دشمن شبهات را چنان محکم مطرح می کند که حتی موجب سست شدن ایمان افراد مذهبی می شود، اظهار داشت: برای مقابله با شبهه باید به صورت منطقی و مستدل آن را برای مردم تفهیم و پاسخ دهیم.

حجت الاسلام فیض آبادی آزار و اذیت مؤمنان را یکی دیگر ابزارهای دشمن در جنگ نرم عنوان کرد و گفت: اینکه خداوند حجاب را در قرآن بیان و آن را برای زنان مسلمان واجب کرده به دلیل مصون ماندن آن ها از آزار و اذیت افراد لاابالی است تا از خطرات در امان بمانند از این رو به پیامبر می گوید اول به همسران و دختران خود و سپس به سایر زنان بگو تا همگان به این دستور عمل کنند؛ در شرایط امروز نیز مسؤولان کشور اگر می خواهند موضوع حجاب در جامعه حل شود اول باید از خانواده خود شروع کنند.

وی با بیان این‌که ترویج منکر و منع از معروف ابزار دیگر دشمن در جنگ نرم محسوب می شود، خاطر نشان کرد: جلوگیری از ازدواج و انفاق، ترویج فرهنگ مصرف گرایی، ایجاد اشتغال در فعالیت های نامناسب برای بانوان و جلوگیری از کارهای ارزشی از ابزارهایی است که دشمن در این بخش از آن ها استفاده می کند که راهکار مقابله با آن امر به معروف و نهی از منکر است.

مسؤول گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: تخریب اماکن مذهبی یکی دیگر از ابزارهای دشمن در جنگ نرم محسوب می شود بنابر این با از بین بردن مکان های مذهبی و جایگزین کردن مکان های دیگر مردم را از دین دوره کرده و با حقیقت اسلام بیگانه کند.

وی ایجاد فشارهای روانی و نیز تلقین های منفی را از ابزارهای دیگر جنگ نرم دشمن برشمرد و تصریح کرد: انگشت گذاردن بر روی شخصیت های تأثیرگذار جامعه، زیر سؤال بردن روحانیت، تروریست دانستن مسلمانان و ضد حقوق بشر دانستن ایران از جمله فعالیت های دشمن در این عرصه است که ما با معرفی اسلام ناب می توانیم توطئه آنها را خنثی کنیم.

ایجاد فرقه های کاذب و تلاش برای دور کردن جوانان از مساجد

حجت الاسلام فیض آبادی با اشاره به ظهور و بروز فرقه‌های کاذب و انحرافی در عصر امروز‌ افزود: یکی دیگر از ابزارهای دشمن در عصر حاضر و در جنگ نرم دین سازی است؛ از این رو با ایجاد فرقه های مختلف می خواهد مردم را از مساجد و هیئات مذهبی دورکرده و جوانان را به سوی این فرقه ها جذب کند.

وی ستیز کلامی، ترویج خرافات و جلوه های اقتصادی را از ابزارهای دیگر دشمن در جنگ نرم بیان کرد و گفت: ارائه پاسخ درست در ستیز کلامی، کسب علم الهی و معرفت و‌ درمان اعتقادی مردم از راهکارهایی است که می توان برای مقابله با این ابزارها از آن ها بهره برد.

روحانیت جامعه را به سمت ارزش‌های اسلامی و دینی سوق دهد

مسؤول گروه مبلغان قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه گاهی دشمن می خواهد با تغییر نظام ارزشی جامعه را از درون از بین ببرد،‌ افزود: وقتی نظام ارزشی تغییر کرد همه چیز در جامعه دچار تغییر شده و ایمان افراد بی ارزش می شود لذا روحانیت و مبلغان نقش مؤثری را در این زمینه باید ایفا کنند و در تغییر نظام ارزشی گوی سبفت را از دشمنان گرفته و جامعه را به سمت ارزش های اسلامی و دینی سوق دهد./934/پ201/س

ارسال نظرات