۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۸۱۸۰۵
در نشستی مشترک مطرح شد؛

ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه در تدوین دایرةالمعارف دینی

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک مسؤولان دایرةالمعارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی قم و پژوهشکده دانشنامه‌نگاری برگزار شد.
ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه در تدوین دایرةالمعارف دینی



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نشست مشترک مسؤولان دایرةالمعارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با هدف انتقال تجربیات و دستاوردهای دو مرکز برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست مشترک حجت‌الاسلام خراسانی، مدیر گروه دایرةالمعارف‌های دفتر تبلیغات اسلامی به ظرفیت‌های حوزه علمیه برای انجام فعالیت‌‌های دایرةالمعارفی اشاره کرد و گفت: در حوزه علمیه ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای انجام فعالیت‌های دایرةالمعارفی وجود دارد که هنوز به فعلیت نرسیده‌ است.

وی با بیان این‌که وجود این ظرفیت‌های بالقوه سرمایه ارزشمندی است که می‌بایست به آن بها داده شود، افزود: با تعامل حوزه علمیه و مراکز پژوهشی به ویژه مراکزی که به کار دانشنامه‌نگاری مشغول هستند می‌توان این ظرفیت‌های بالقوه را به فعلیت برساند.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، رییس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به تلاش‌ها و حرکت‌های حوزه‌های علمیه در این زمینه اشاره کرد و گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه یک جهش معنادار به سمت تدوین کتب مرجع و دانشنامه‌ها داشته‌اند.

وی با اشاره به جایگاه دانشنامه‌نگاری در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: مجموعه پژوهشگاه کار دانشنامه‌نگاری را بریده‌ای از بدنه پژوهشگاه ندانسته بلکه خود را در این رسالت سهام‌دار می‌دانند.

همچنین حجت‌الاسلام مقیمی به بیان رویکرد پژوهشگاه در دانشنامه‌‌نگاری پرداخت و فرآیند تولید یک مقاله دانشنامه‌ای در پژوهشکده را تشریح کرد.

در پایان این نشست مشترک، مسؤولان دو مرکز بر تعامل هر چه بیشتر تأکید کردند و خواستار آن شدند تا در راستای تفاهم‌نامه‌هایی، تجربیات و دستاوردها به یکدیگر منتقل و از ظرفیت‌های این دو مرکز در راستای رسالت مشترک استفاده شود. /920/د102/س

ارسال نظرات