۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۸۲۱۸۶
وزیر آموزش وپرورش:

مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه را گسترش می‌دهیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در حال‌حاضر ارتباط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به گونه‌ای منسجم و ساختارمند وجود دارد اظهار داشت: مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه را گسترش می‌دهیم.
حميد رضا حاجي‌بابايي
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حمید رضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چگونگی ارتباط آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: ارتباط بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ارتباطی ریشه‌دار است و از قبل انقلاب، ارتباط به صورت پراکنده وجود داشته است. حضور کسانی مثل مرحوم شهیدبهشتی و شهیدباهنر در عرصه تعلیم و تربیت در واقع نشان‌دهنده ابعاد و جهت‌گیری‌های این ارتباط است.

وی افزود: در حال‌حاضر ارتباط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش به گونه‌ای منسجم و ساختارمند همکاری‌هایی که بین حوزه و آموزش و پرورش وجود دارد در چهار عرصه فعالیت‌‌های فرهنگی، تبلیغی و پرورشی، فعالیت‌های آموزشی و نیروی انسانی، فعالیت‌های پژوهشی و تولید و مواد رسانه‌های آموزشی و چهارمین عرصه، گسترش مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: عموما تصور بر این بوده است که حضور روحانیان در آموزش و پرورش درصحنه مدارس و فقط مخاطب دانش‌آموزی است، قطعاً دانش‌آموزان یک قشر بسیار گسترده و مؤثر در مخاطبان این همکاری‌‌ها هستند، ولی با یک رویکرد نوین با توجه به نقش و جایگاهی که قشر فرهنگیان در فرهنگ‌سازی در جامعه دارند به این جمع‌‌بندی رسیدیم که این تعامل و هم‌‌فکری در مخاطب فرهنگی، مربی، معلم، آموزگار و دبیر هم ترویج پیدا کند.

براساس گزارش ایلنا، طرح بصیرت فرهنگیان با عنوان« از بعثت تا ظهور» از 27 رجب، تا نیمه شعبان، ولادت حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) در سراسر کشور برگزار شد، که این دوره در 6 عنوان تربیت قرآنی و راهکارهای آن به مدت 16 ساعت، حکومت مهدوی و وظایف منتظران به مدت 20 ساعت، آشنایی با فرق، ادیان و مذاهب به مدت 18 ساعت، فرهنگ و آداب پوشش با 16 ساعت تدریس، پرسش ‌ها و پاسخ‌ های اعتقادی با 28 ساعت تدریس، تربیت سیاسی به مدت 32 ساعت برای فرهنگیان به اجرا در آمد.

همچنین در این طرح 13 نهاد حوزوی همچون معاونت تبلیغ حوزه‌ های علمیه، حوزه‌های علمیه استان‌ های خراسان و اصفهان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز تبلیغی و فرهنگی آینده سازان، بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه دخیل بودند./917/د103/ص
ارسال نظرات