۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۸۳۴۸۸
مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

رمضان ماه پالایش روح انسان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای آرایش و پالایش روح انسان است.
حجت الاسلام مسعود قاسمي 
حجت الاسلام مسعود قاسمی، مسؤول دفترنمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: رمضان ماه نهادینه کردن یاد خدا در وجود انسان و مانوس شدن با قرآن برای سوق کلام وحی به متن زندگی است.

وی افزود: بایستی اخلاص، معنویت و حسن سلوک در این ماه بر سایر ماه های سال نیز تعمیم داده شود، چرا که رمضان سرچشمه معنویت برای طول سال به شمار می رود.

حجت الاسلام قاسمی، با تأکید بر خانه تکانی روح از معاصی افزود: این ماه فرصتی برای غبارروبی گناه از دل های پاک است. اگر می خواهیم سرمایه عمر به همین سادگی از دست نرود، باید آن را در اختیار برنامه الهی قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: درک خوب و عمیق ماه رمضان، معرفت و قرب الهی را میسر می سازد.

وی از ماه رمضان با عنوان لعل درخشان و آب حیات بشر یاد کرد و اظهار داشت: نفس طغیانگر انسان گرایش شدیدی به زشتی و پلیدی دارد اما رمضان به عنوان فصل جدید رویش انسان و خزانه نعمت خداوند، نقش بسیار مهمی در پارسایی و تقوا پیشگی دارد.

مسؤول دفترنمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، با بیان اینکه باید از معنویات ماه رمضان استفاده مطلوب ببریم، افزود: باید فرصت را غنیمت شمرد و از معنویات ماه رمضان استفاده مطلوب ببریم.

وی تصریح کرد: باید فرصت را غنیمت شمرد و از معنویات و برکات ماه رمضان استفاده مطلوب ببریم چون ثواب عبادت در ماه رمضان چندین برابر ماه های دیگر است.

حجت الاسلام قاسمی،گفت: نشاط و شادابی واقعی روحی و معنوی مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان است./966/پ202/ص


ارسال نظرات