۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۳۹۰۴
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اقامه نماز جماعت در بیش از یکصد هزار مدرسه در سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش، از اقامه نماز جماعت در بیش از یکصد هزار مدرسه در سراسر کشور خبر داد.
سجاده نماز
محمد بنائیان سفید، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تحول بنیادین، فرهنگی و برنامه ریزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش به منظور ارتقا و تقویت باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی ابراز داشت: یکی از برنامه های جدی که با حضور وزیر جدید آموزش و پرورش نیز پررنگ تر شده ، استفاده از ظرفیت های طلاب،‌ روحانیان و حوزه های علمیه است.

وی با تشریح نحوه مشارکت طلاب و روحانیان در برنامه های فرهنگی و مذهبی مدارس ابراز داشت: خوشبختانه وزرات آموزش و پرورش با مراکز حوزوی و فرهنگی ارتباط بسیار خوبی دارد و از وجود و ظرفیت و توانمندی حوزه های علمیه در عرصه های مختلف بهره گرفته می شود.

بنائیان سفید، از تعامل وزارت آموزش و پرورش با سازمان تبلیغات اسلامی کشور به منظور اعزام طلاب و روحانیان جهت تبلیغ در نیمه دوم ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، از دهه دوم ماه مبارک رمضان، در مدارس برنامه های فرهنگی،‌ مذهبی،‌ محفل انس با قرآن کریم،‌ پاسخ به شبهات و تبیین مسائل فرهنگی،‌ عقیدتی و احکام شرعی با حضور طلاب و مبلغان حوزه های علمیه برگزار می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تحول بنیادین ادامه داد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تابستان و تعطیلات مدارس،‌ از دانش آموزان به صورت اختیاری دعوت خواهد شد تا در برنامه های فرهنگی و مذهبی شرکت کنند.

وی در ادامه از اقامه نماز جماعت در بیش از یکصد هزار مدرسه در سراسر کشور خبر داد و بیان داشت: با تعامل و برنامه ریزی های صورت گرفته،‌ در ایام تحصیلی دانش آموزان،‌ در بیش از یکصد هزار مدرسه در سراسر کشور نماز جماعت ظهر و عصر به صورت جماعت اقامه می شود.

بنائیان سفید ابراز داشت: شماری از امامان جماعت مدارس از روحانیان و طلاب حوزه های علمیه هستند و شماری دیگر نیز از مربیان و معلمان متعهدی هستند که از صلاحیت های لازم ا خلاقی برخوردار می باشند و قرائت شان نیز صحیح است./924/ت302/ص

ارسال نظرات