۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۸۳۹۶۱
قائم مقام کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد:

همکاری 10 مؤسسه خیریه با کمیته امداد خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، گفت: 10 مؤسسه خیریه برجسته کشور در طول سال با کمیته امداد استان همکاری کردند.
رمضان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی ، امان الله حسین پور، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی،  از اجرای طرح های مختلف به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و اظهار داشت : برای جلب کمک های بیشتر از سوی این مؤسسات ارتباط و تماس لازم با آنها انجام شده است.

وی در ادامه به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: طرح اطعام نیازمندان طبق سنوات گذشته اجرا می شود و در اجرای این طرح سعی در این است که در روستاهای دور افتاده استان و بین افراد نیازمند باشد و پیش بینی می شود امسال 120 هزار نفر با همکاری خیران و کمیته امداد از غذای گرم و جیره خشک بهره مند شوند؛ چنانچه در سال گذشته 107 هزار نفر با صرف هزینه یک میلیلارد و 700 میلیون ریالی از این طرح استفاده کردند.

حسین پور با اشاره به این که با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان 5 هزار شناسنامه از ایتام تهیه و به جشن رمضان در تهران ارسال شده است ، تصریح کرد : هزار و 802 یتیم در استان بدون حامی هستندکه از این تعداد 95 درصد را ایتام بالای 18 سال تشکیل می دهند و از بین شناسنامه های ارسالی اجرای طرح دومین حامی یابی برای ایتام به این جشن ارسال شده است.

وی با اشاره به این که سال گذشته خیرین استان 10میلیارد ریال صدقه به کمیته امداد کمک کردند ، یادآور شد : طی سه ماهه سال جاری خیران 2 میلیارد و 870 میلیون ریال صدقه و 2 میلیارد ریال وجه نقد به حساب ایتام واریز کردند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت : سال گذشته یک میلیارد ریال فطریه و کفاره از مردم استان جمع آوری و زیر نظر ائمه جمعه در کمترین زمان به دست نیازمندان رسید.

وی افزود : در مجموع 160 هزار خیر در بحث کمک موردی ، صدقات و اکرام ایتام به این نهاد همکاری کردند.

حسین پور گفت : در ابتدای سال تاکنون 109 واحد مسکونی با اختصاص هزینه ای بالغ بر 712 میلیون ریال افتتاح و به مددجویان تحویل داده شده است.

وی همچنین از بهره برداری 379 طرح خود کفایی و اشتغال این نهاد در استان خبر داد و خاطر نشان کرد : با اجرای طرح های مذکور برای 700 نفر از مدد جویان و نیاز مندان شغل ایجاد شده است./966/د102/ص
ارسال نظرات