۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۸۴۰۳۰
در آستانه سالروز رحلت حضرت خدیجه؛

کتاب «بانوی چشمه» در آران و بیدگل رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه دهم رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه، کتاب «بانوی چشمه» اثر مهدی خدامیان آرانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل رونمایی شد.
کتاب «بانوی چشمه» در آران و بیدگل رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری رسا، میثم نمکی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در آیین رونمایی از این کتاب گفت: «بانوی چشمه» با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان با شخصیت های برجسته صدر اسلام و به منظور تبیین مقام همسر والای پیامبر اسلام تالیف شده است.

وی تصریح کرد: کتاب بانوی چشمه با زبانی جذاب و شیوا به تصویر سازی اوضاع اجتماعی شهر مکه در زمان جاهلیت می پردازد و سپس در آن فضا به زیبایی، کمالات و خوبی های خدیجه کبری (س) را به تصویر می کشد.

نمکی با اشاره به ویژگی های خاص این کتاب افزود: نویسنده در این کتاب به بازخوانی حماسه ای می پردازد که خدیجه کبری آن را آفرید و تاریخ اسلام را برای همیشه وامدار خود کرد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: بانوی چشمه می تواند الگوی بسیار مناسبی برای جوانانی باشد که در چشم آنها وسوسه های جاهلیت قرن بیست و یکم جلوه نمایی می کند . 

وی خاطرنشان کرد: جوانان ما می توانند مانند بانوی چشمه حضرت خدیجه کبری (س) بر همه شرایط زمانی و نقشه شیطانی دشمنان پیروز شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: : این کتاب با استناد به 154 کتاب عربی - تحقیقی به رشته تحریر در آمده است و تمامی استنادات تاریخی به صورت 127 پیوست در آخر کتاب ذکر شده است .

وی افزود: این کتاب در200 صفحه در قطع رقعی و با تیراژ 3000 به قیمت 2500 تومان به همت انتشارات وثوق روانه بازار شده است.

گفتنی است پیش از این از خدامیان آرانی بیش از 42 کتاب فارسی و عربی چاپ و منتشر شده است.

وی همچنین در سال 88 با تالیف کتاب الصحیح فى فضل الزیارة الرضویة و بررسى صحت احادیث روایت شده در فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام برای نخستین بار به عنوان یک پژوهشگر ایرانی مقام نخست مسابقه جهانى کتاب رضوى بیروت را کسب کرد.

در قصر تنهایى، شکوه بازگشت، طوفان سرخ، پروانه‏هاى عاشق، شب رؤیایى، داستان ظهور، نواى کاروان، هفت شهر عشق، فریاد مهتاب، روى دست آسمان، حقیقت دوازدهم، لذت دیدار ماه و آسمانى‏ترین عشق از جمله آثار خدامیان آرانی در موضوع ائمه اطهار علیهم السلام است./917/د102/ص
ارسال نظرات