۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۴۷۶۵

نرم افزار وهابیت شناسی در قم تولید شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نرم افزار «وهابیت شناسی» از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلام تولید و به نمایش گذاشته شد.
نرم افزار وهابيت شناسي


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نورسافت، این نرم افزار که محصول مشترک مرکز نور و مرکز مطالعات و پژوهش های امامت است به منظور تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه و در سه بخش اصلی پژوهش ها، کتب و نگارخانه تهیه شده است.

بر پایه این گزارش، تاریخچه، نقد و بررسی عقاید وهابیت، جریان شناسی وهابیت، پاسخ به شبهات وهابیت، وهابیت و مساله وحدت و مطالب خواندنی دیگر از جمله موضوعات بخش پژوهش نرم افزار وهابیت شناسی است.

همچنین در این نرم افزار بیش از 40 عنوان کتاب فارسی و عربی پیرامون بحث وهابیت در بخش کتابخانه این نرم افزار در دسترس علاقمندان قرار دارد.

مجموعه سخنرانیها و مناظرات پیرامون وهابیت و همچنین فیلم های سخنرانی مستبصر گرانقدر دکتر حسام العماد از دیگر مطالب این نرم افزار است.

ارتباط منطقی میان واژگان و متن کتب از طریق فهرست کلمات و جستجوی عبارات، ارائه امکانات فنی جهت انجام پژوهش های متنوع در کتب، عرضه فهرست ها و نمایه های مختلف(ایندکس) جهت تسهیل در امر تحقیق بخشی از قابلیت های این نرم افزار است.

پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشی، امکان تنظیم فهرست کتب بر اساس الگوی دلخواه، استفاده از امکانات پژوهشی، مانند؛ نمایه زنی، حاشیه نویسی، رنگی کردن وعلامت گذاری، امکان یادداشت برداری، و همچنین ارتباط ده عنوان لغت نامه فارسی به عربی با متن کتب برنامه از دیگر قابلیت های نرم افزار وهابیت شناسی است./919/د102/ع

ارسال نظرات