۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۸۴۸۴۵
امام جمعه اندیمشک:

جایگاه ماه رمضان هدایت‌بخشی و تبیین معارف اصیل اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک ماه مبارک رمضان را دارای ابعادی بسیار گسترده و مهم دانست که انسان ها را به معرف اصیل اسلامی هدایت می کند.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اندیمشک، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، شامگاه گذشته در محفل انس با قرآن منطقه سد دز این شهرستان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ما را به معارف اصیل اسلامی هدایت کرده که سفره معنوی آن سبب نجاتمان از گمراهی می شود.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که انسان باید در این ماه بیاموزد که با همگان در کمال احترام برخورد کند افزود: همان‌گونه که خدای متعال با کرامت خود به انسان‌ها عنایت می کند؛ از این رو باید با پرهیز از هرگونه بدخواهی برای دیگران، کرامت را پیشه کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک رسیدن به توحید را محور عبادت‌ها و دعاها خواند و به هدف ماه مبارک رمضان اشاره و خاطر‌نشان کرد: هدایت به راه حضرت ولی عصر(عج) و تقوا پیشگی از دیگر اهدافی است که انسان روزه دار می بایست نسبت به نیل و رسیدن به آن در این ماه مبارک کوشش کند.

استاد حوزه علمیه اندیمشک در ادامه با اشاره به دعاهای توصیه شده در این ماه مبارک از جمله دعاهای سحر و ابوحمزه ثمالی، این دعاها را عوامل رشد انسان دانست و ابراز داشت: باید در این ماه به عوامل رشد که توحید و خدا خواهی در آنها موج زده و روحیات ما را توحیدی خواهند کرد، توجه ویژه ای شود.

در این مراسم که با حضور حسین صحرایی، مدیرعامل سد و نیروگاه دز و جمعی از پرسنل و اعضای خانواده آنان برگزار شد، محسن زهدی علیپور از قاریان برجسته کشور و تعدادی از قاریان بومی شهرستان اندیمشک به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند./945/پ202/س
ارسال نظرات