۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۸۴۸۹۳
استاد حوزه و دانشگاه؛

با بشارت های قرآنی جوانان را جذب کنیم

خبرگزاری رسا ـ مبلغان مباحث اخلاقی و اعتقادی را از قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه انتخاب کرده و برای مخاطبان مطرح کنند.
تبليغ


حجت الاسلام سعید همایون، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مبلغان با استفاده از ظرفیت شب های قدر جوانان را با مبانی اصیل دین مبین اسلام آشنا کنند.

وی در ادامه افزود: در ماه مبارک رمضان آمادگی بیشتری از سوی مردم برای پذیرش سخن مبلغان وجود دارد و مردم با تمام وجود آمادگی کسب معارف دینی و الهی را دارند، در حالی که این آمادگی در مناسبت های دیگر کمتر است.

حجت الاسلام همایون اظهار داشت: از این رو لازم است مبلغان در ماه مبارک رمضان بحث ها را به صورت متناوب و کاربردی مطرح کنند و از ارائه بحث های از هم گسسته و غیر کاربردی خودداری کنند، در غیر این صورت در حق مخاطبان ظلم کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان مباحث اخلاقی و اعتقادی را از قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه انتخاب کرده و برای مخاطبان مطرح کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در ماه مبارک رمضان مخاطبان به میل و اراده خود در مساجد و اماکن مذهبی دیگر حاضر می شوند و اجبار و اکراهی برای حضور ندارند، به همین دلیل مبلغان می توانند مباحث را بهتر مطرح کرده و از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به ظرفیت شب های قدر اضافه کرد: در شب های قدر جوانان حضور بیشتری در مساجد دارند، از این رو مبلغان با استفاده از بشارت های قرآنی و احادیث ائمه اطهار که دلالت بر رحمانیت خدا دارند، آنان را بامبانی اصیل دین مبین اسلام آشنا کنند./919/پ202/ع

ارسال نظرات