۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۸۴۸۹۴
از سوی دفتر تبلیغات حوزه؛

نرم افزار دروس خارج مراجع تقلید تدوین می شود

خبرگزاری رسا ـ دروس خارج فقه و اصول مراجع تقلید از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال تبدیل به نرم افزار برای استفاده در رایانه و تلفن همراه است.
نرم افزار


رمضانعلی بذر افشان، مدیر اداره سمعی و بصری معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: دروس خارج فقه و اصول مراجع تقلید که قبل از این از سوی این واحد بر روی نوار کاست ضبط شده بود، در حال تبدیل به نرم افزار است.

وی در ادامه افزود: این نوار ها مجموعه دروس حوزوی بسیاری از مراجع بزرگ تقلید در گذشته و حال است که در اختیار این مرکز قرار دارد، با توجه به گسترش علم و وجود فناوری های جدید در صدد هستیم این مجموعه را برای استفاده بهینه به روز آوری کنیم.

بذر افشان اظهار داشت: استفاده از این مجموعه برای طلاب موجب صرف وقت و هزینه بسیاری می شد که با تبدیل این مجموعه به نرم افزار و تبدیل فرمت آن، طلاب می توانند به صورت گسترده و با صرف هزینه بسیار کم از این مطالب استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم این مجموعه را برای استفاده در رایانه های شخصی، تلفن همراه آماده کنیم و در آینده نزدیک همه این منابع در پایگاه های اینترنتی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر می شود.

مدیر اداره سمعی و بصری معاونت آموزش دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: این مجموعه دربردارنده پنجاه هزار درس اساتید و بزرگان حوزه است که از این تعداد نصف آن تبدیل شده و در حال ویرایش و تدوین است.

وی ابراز داشت: همچنین این مجموعه به دو صورت استاد محور و درس محور تنظیم خواهد شد و در قالب سی دی یا دی وی دی به همراه متن، در اختیار طلاب و دیگر علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

بذرافشان تأکید کرد: برای جامع شدن این کار و جلوگیری از موازی کاری، از نهادهایی که اینگونه دروس را در اختیار دارند خواهشمندیم که این مجموعه ها در اختیار دفتر قرار گیرد و آماده هر گونه تعامل هستیم.

گفتنی است، بخشی از این مجموعه قبلا به صورت امانی در اختیار مبلغان و طلاب قرار می گرفت./919/پ201/ف.

ارسال نظرات