۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۸۵۵۴۰
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

مراسم سومین شب از لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مردم قم با حضور پرشور در مراسم سومین شب از لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران به درگاه خدا استغاثه کردند.
مراسم شب قدر در حرم حضرت معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در مراسم سومین شب از لیالی قدر که شب گذشته در مسجد مقدس جمکران برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

این مرجع تقلید در ابتدا به ارزش و اهمیت سومین شب از لیالی قدر اشاره کرد و با بیان این‌که احتمال شب قدر براساس روایات در شب سوم بیش از دو شب دیگر است، گفت: شرط اجابت دعا در این شب تحولی روحی است.

وی در ادامه با اشاره به مقام و منزلت امام علی‌‌(ع) اظهار داشت: آیات بیشماری از قرآن کریم به فضایل امام علی‌‌(ع) پرداخته است و ابن عباس در این‌باره می‌گوید «صد آیه در حق علی‌بن ابی‌طالب نازل شده است».

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات حضرت امیر‌‌(ع) آن است که اکثر علمای اهل سنت و همه علمای شیعه معتقدند، نخستین فردی بود که به پیامبر ایمان آورد.

وی با بیان این‌که امام علی‌‌(ع) از چهارسالگی به پیامبر اکرم‌‌(ص) ایمان آورده بود، اضافه کرد: ولایت علی در قرآن وارد شده و کسانی که می‌خواهند به ولایت آن امام همام در قرآن پی ببرند، تنها کافی است سوره مائده را مطالعه کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه به بیان افتخارات حضرت علی‌‌(ع) پرداخت و از آن جمله به روز مباهله و نازل شدن سوره هل اتی و آیات فراوان دیگر در حق حضرت و فرزندان حضرت اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که هر فردی دارای شخصیت خاص خودش است، اما گفت: این قاعده درباره امیرالمؤمنین‌‌(ع) صدق نمی‌کند چرا که شخصیت امام علی‌‌(ع) یکی نیست و آن حضرت دارای شخصیت ذوابعادی است که به خوبی در نهج‌البلاغه نمایان است.

گفتنی است، در مراسم سومین شب از لیالی قدر در مسجد مقدس جمکران و پیش از سخنرانی آیت‌الله سبحانی و مراسم به سر گرفتن قرآن کریم توسط ایشان، دعای جوشن کبیر با نوای استاد منصوری قرائت شد و مردم شهر قم با حضوری پرشور به درگاه خدای متعال استغاثه کردند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات