۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۸۶۰۰۵
مدیر کل ارشاد مازندران:

تاریخ پرافتخار دفاع مقدس نباید فراموش شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دوران دفاع مقدس را قطعه ارزشمندی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: پاسداشت این هفته متعلق به همه مردم است.
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، هیجدهم شهریور ماه در جلسه کمیته فرهنگی و هنری بزرگداشت دفاع مقدس استان با بیان این‌که باید در زمینه مشارکت و حضور گسترده مردم در برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرد، گفت:‌ دفاع مقدس نماد مقاومت، ایستادگی، عزت و افتخار است و بر ماست که این گنجینه را به بهترین نحو ممکن حفظ کنیم.

وی بر هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با رویکرد فرهنگی است که در این راستا برنامه‌هایی در طول این هفته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی با یک ساماندهی و مدیریت دقیق و هدفمند تمام ظرفیت‌ها و امکانات را در پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس بسیج کنند.

وی با بیان این‌که پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس بنیان انقلاب اسلامی و تفکر معنوی را در جامعه تقویت می‌کند افزود: این فرهنگ ناب و الهی باید افزون بر اینکه در جامعه اسلامی ایران نهادینه و استمرار داشته باشد؛ به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به این که اکنون روحیه ایثار و شهادت فرزندان ایران اسلامی الگوی همه آزادیخواهان و نهضت‌های اسلامی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: به واسطه این فرهنگ الهی، ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه در جهان شناخته شده و هیچ دشمنی جرأت تجاوز به این سرزمین مقدس را ندارد.

وی با بیان این‌که باید این فرهنگ الهی به نسل‌های آینده به عنوان افتخاری بزرگ منتقل شود تا آنان در جریان این وقایع قرار گیرند، ادامه داد: بر این اساس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال این فرهنگ ناب به نسل جوان وظیفه همه است.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: دستاوردهای ارزشمند و غرورآفرین امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های گوناگون ملی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای در عرصه‌های مختلف، به ویژه در صحنه الهام بخشی برای ملت‌های استکبار ستیز و حق طلب مرهون حماسه‌ای است که فرزندان رشید و شهیدان به معراج رفته مردم عزیزمان در میدان آن نبردهای بی نظیر در برابر دشمنان آفریده‌اند.

وی تاکید کرد: تاریخ پرافتخار دفاع مقدس نباید فراموش شود و دستاوردهای آن باید برای نسل جوان حفظ و انتقال داده شود و برای رسیدن به این مهم برنامه‌های امسال با محوریت حضور جوانان و مردم برگزار می‌شود و امیدواریم در راستای گرامی داشت مقام رفیع شهدا و انتقال ارزش ها و اعتقادات دفاع مقدس به جوانان بتوانیم گام‌های مفیدی برداریم.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: تجلیل و تکریم از پیشتازان عرصه‌های گوناگون دفاع مقدس، شناساندن ارزش‌ها و متراکم شدن حول محور دفاع مقدس، شناساندن بهتر فرهنگ دفاع مقدس، شناسایی ظرفیت‌های نهفته و موضوعی دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این هفته است.

وی در پایان گفت: در راستای معرفی پایداری و مقاومت‌های هشت ساله دفاع مقدس هرچه‌قدر همگی تلاش کنند، جا دارد و باید این فرهنگ با وجود همه ی هجمه‌های فرهنگی دشمن در جامعه نقش اساسی را ایفا کند و تاثیرگذاری خاص خود را داشته باشد./950/پ202/ص
ارسال نظرات