۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۸۶۷۱۴
آیت الله حیدری:

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند آگاهی‌سازی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن با احکام خدا ستیز شود، از بین رفتنی است.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در همایش امر به معروف و نهی از منکر ادارات آموزش و پرورش خوزستان، با بیان این که اساس حدیثی از امام جعفر صادق‌(ع) امر به معروف و نهی از منکر از شرایط خاصی برخوردار است، اظهار داشت: اول این‌که آمر به معروف، عالم به آن باشد و از منکر نیز مطلع باشد، اگر عالم واقعی به آن‌ها نباشد، چه بسا امر به معروف و نهی از منکر واقعی نکرده است.

وی اظهار داشت: انسان باید بر اساس عدالت عمل کند، نه تندی و نه کندی؛ بلکه اعتدال را در پیش گیرد، شرط سوم نیز رفق و مهربانی است. نباید با حالت عناد پیش رفت زیرا با آن هیچ کاری از پیش نمی‌رود؛ افرادی که در جامعه مرتکب منکری می‌شوند، یا جاهل هستند که نیازمند آگاهی هستند و یا این که بیمارند و نمی‌توان با تندی با آن‌ها برخورد کرد، در این میان معاندینی هستند که باید با آن‌ها برخورد جدی کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اخلاق خوش و برخورد محترمانه تأثیر ویژه‌ای دارند و از یأس افراد جلوگیری می‌‌کند.

آیت‌لله حیدری به حدیثی دیگر از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس این حدیث اگر کسی منکری را ببیند و در عین توانایی با آن برخورد نکند و زمینه بروز مفسده‌ای فراهم شود، همچون کسی است که این امر را قبول دارد و با خداوند اعلام دشمنی کرده است. فرجام آنان که اعلام عداوت با خداوند می‌‌ کنند مشخص است. جامعه‌ای که به ستیز با خداوند برمی‌خیزد از بین خواهد رفت./945/پ202/س
ارسال نظرات