۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۸۷۰۵۶
عضو خبرگان رهبری:

حضرت معصومه در زهد و تقوا نمونه بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد گفت: در بین فرزندان امام هفتم، حضرت معصومه‌(س) پس از امام هشتم ثامن‌الحجج (ع)، در زهد و تقوا نمونه و دارای ویژگی‌های خاص بود.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه بجنورد و عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به میلاد حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در میلاد این بانوی بزرگوار حکمت‌هایی نهفته است که باید احادیث و روایات، در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: امام صادق‌(ع) قبل از تولد حضرت معصومه‌(س) ورود بانویی از اهل بیت به شهر قم را که در مقام علمی در جایگاه بالایی قرار دارند، را بشارت داده بودند.

وی با اشاره به این‌که امام موسی کاظم‌(ع) دارای فرزندان متعددی بودند که حضرت معصومه‌(س) سرآمد آنها بود، تصریح کرد: در بین فرزندان آن حضرت، پس از امام هشتم ثامن‌الحجج (ع)، حضرت معصومه‌(س) در زهد و تقوا نمونه و دارای ویژگی‌های خاص بودند و از نظر علمی و اخلاقی، والامقام‌ترین آنان است و این حقیقت از اسامی، القاب و توصیفات ائمه اطهار(ع) از ایشان آشکار است.

آیت الله مهمان نواز، تصریح کرد: حضرت معصومه‌(س) در خاندانی که سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت و پس از آن‌که پدر بزرگوار آن بانوی گرامی به شهادت رسیده، فرزند ارجمند آن امام، یعنی حضرت رضا‌(ع) عهده‌دار امر تعلیم و تربیت خواهران و برادران خود شد و مخارج آنان را نیز بر عهده گرفت.

وی اضافه کرد: در اثر توجهات فراوان آن حضرت، هر یک از فرزندان امام کاظم‌(ع) به مقامی والا دست یافتند و زبانزد همگان شدند.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: حضرت معصومه‌(س) دختر امام هفتم از جمله زنان عفیف و پاکدامنی است که در راه امامت و ولایت رنج‌های طاقت‌فرسایی کشیده و غصه های فراوانی خورد، ایشان سختی و مشکلات سفر را تحمل کرده و همچون یعقوب با امید فراوان به دیدار یوسف شتافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حدیث امام جواد‌(ع) که فرمود‌«هرکس عمه مرا در قم زیارت کند، بهشت جایگاه او است»، مقام آن حضرت را در نزد خداوند بسیار والا و ارزشمند دانست./966/ت302/س
ارسال نظرات