۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۸۷۲۱۸

مجموعه مقالات کنگره آیت الله سید یونس اردبیلی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه مقالات و سخنرانی‌های کنگره آیت الله سیدیونس اردبیلی(ره) به همت بنیاد دایره المعارف اردبیل چاپ و منتشر شد.
حجت الاسلام صابر اکبري جدي، رييس بنياد دايره المعارف اردبيل
حجت الاسلام صابر اکبری جدی، رییس بنیاد دائره المعارف اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مجموعه مقالات و سخنرانی‌های کنگره آیت الله سید یونس اردبیلی(ره) که در سال 85 برگزار شد، اردبیلی به همت بنیاد دائره المعارف اردبیل چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مبارزات آیت الله سید یونس اردبیلی خاطر‌نشان کرد: جدا کردن وقایعی مثل قیام مسجد گوهرشاد از مبارزات آیت الله یونس اردبیلی بسیار دشوار است، آن عالم مجاهد نقش‌ محوری در برخی قیام های مردمی علیه نظام ظلم و جور داشته است.

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کنگره بزرگداشت حضرات آیات میرزا محسن و میرزا یوسف مجتهد اردبیلی خبر داد و گفت: این کنگره سال آینده به همت این بنیاد و حوزه علمیه اردبیل برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: آثار و تصاویر و اسناد مربوط به خانواده مجتهد اردبیلی در حال جمع آوری است که در قالب کتاب زندگی‌نامه آن عالمان بزرگوار در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام اکبری همچنین از تأسیس کتابخانه گنجینه مکتوب اردبیل خبر داد و گفت: کلیه آثار نویسندگان استان اردبیل در این کتابخانه گردآوری خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات