۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۸۷۶۰۷

نخستین نشست تخصصی عرفان اسلامی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست تخصصی عرفان اسلامی با هدف بحث و بررسی پیرامون تفاوت میان عرفان اسلامی و عرفان های کاذب در خانه معلم اردبیل برگزار شد.
نشست عرفان اسلامي در اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردیبل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌‌الاسلام هاشم بهشتی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در نشست تخصصی عرفان اسلامی در خانه معلم اردبیل اظهار داشت: امروز دشمن تلاش می‌کند با تبلیغات منفی و شبهه‌افکنی در دین و مسائل معرفتی جوانان ما را دچار انحراف ذهنی و اعتقادی کند تا بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی با یادآوری این‌که معرفی و شناساندن عرفان ناب اسلامی و مسائل دینی کار روحانیون است، گفت: روحانی باید سؤالات ذهنی و عقده‌های افکار و اندیشه‌ها را باز کند تا بتواند به صورت شایسته جوان امروزی را با اهداف، ارزش‌ها و مبانی دینی و معرفتی بیشتر و بهتر آشنا کرده و مانوس کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل به اهداف برگزاری نشست تخصصی اسلامی اشاره کرد و افزود: اولین هدفی که پیگیری می‌کنیم ارتقای توانمندی مبلغان، مبلغات و اقشار تاثیرگذار استان اردبیل است.

وی گفت: این ارتقای توانمندی سبب می‌شود نسل جوان و نوجوان ما آگاهی بیشتر و بهتر از مسائل دینی و معرفتی داشته باشد تا تاثیرگذاری این امر بیشتر باشد.

حجت الاسلام بهشتی ارتقای مضاعف سطح آگاهی جوانان و نسل‌های آینده را در حوزه دین بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: تبلیغات اسلامی از این نشست‌ها چنین اهدافی را دنبال می‌کند تا بتواند به صورت عقلایی با نحله‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب که امروز از سوی دشمن تبلیغ می‌شود مبارزه کرده و خطرات آن را گوشزد کند.

وی گفت: این انحرافات و شبهات در فضای غبارآلود و مبهم رشد می‌کند و تا زمانی که فضای جامعه در چنین حالتی باشد جای شبهه‌افکنی و القای نحله‌های انحرافی وجود دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل معرفی و ارائه عرفان ناب اسلامی به نسل جوان و پاسخگویی به سؤالات متعدد آنها را با اهمیت خواند و افزود: ما نباید اجازه دهیم نسل‌های آینده ما از همان دوران کودکی با شبهه ذهنی و انحراف اخلاقی رشد کنند بلکه شایسته است با تبیین درست اندیشه اسلام و معرفت حقیقی آنها را پرورش و تربیت کنیم.

وی پاسخگویی به نیازمندی جوانان و سؤالات و شبهات آنها را از جمله رسالت روحانیون برشمرد و اظهار داشت: در چنین نشست‌هایی است که روحانیون با حقایق و بینش عرفانی اسلامی و قرآنی آشنا می‌شوند و امکان پاسخگویی به سئوالات متعدد جوانان وجود دارد.

حجت الاسلام بهشتی آشنایی نخبگان و اقشار تاثیرگذار با مبانی و معارف ناب اسلامی با هدف جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های انحرافی بین مردم و جوانان را از جمله اهداف و راهبرد اجرای این نشست عنوان کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تلاش وهابیت را در شبهه‌افکنی بسیار وسیع و دامنه‌دار عنوان کرد و افزود: فرقه ضاله وهابیت با اندیشه انحرافی خود امروز چون سم مهلک در نظام اسلامی و جهان تشیع در حال رشد و توسعه است و این اندیشه غلط عرفان و مکتب اهل بیت را نیز نشانه رفته است.

حجت الاسلام بهشتی در پایان اظهار داشت: ما وظیفه داریم امروز قبل از افتادن جوانان به دام فتنه وهابیت به گونه‌ای عمل کنیم تا جوان ما مستحکم و با اراده با دفاع از ارزش‌های اسلامی در مقابل انحراف کاذب این گروه بایستد./935/د102/س
ارسال نظرات