۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۸۷۹۳۱
آیت الله نوری همدانی:

موزه دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور احداث شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه جهاد و شهادت در جامعه، خواستار تبیین دستاوردهای دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و احداث موزه دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور شد.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه استان همدان و دست اندرکاران برگزاری کنگره شهدای این استان، با اشاره به سالروز میلاد امام رضا(ع) این ایام را تبریک گفت و شناخت رخدادهای زمان را از جمله تاکیدات این امام همام و یکی از شاخص های عقل دانست.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف تاکید کرد: با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی نظام اسلامی، جمهوری اسلامی ایران با قدرت و عزت به پیش می رود و به برکت انقلاب اسلامی وابستگی کشور به کشورهای خارجی از بین رفته است.

وی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را وظیفه ای مهم خواند و ابراز داشت: امروز بر ما لازم است بیش از پیش با فرهنگ انقلاب اسلامی آشنا شویم و دستاوردها و برکات آن را برای نسل جوان تبیین کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران غیرقابل قیاس با دیگر انقلاب های جهان است تصریح کرد: این نظام برپایه حاکمیت ولایت فقیه استوار گردیده و محرومان و مستضعفان را بیدار و مستکبران را خوار و ذلیل کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی استقلال، آزادی، خودباری و خوداتکایی و بیداری محرومان جهان را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به استقبال پرشور مردم لبنان از رییس جمهور گفت: استقبال پرشور مردم لبنان از رییس جمهور کشورمان و سخنانی که دکتر احمدی نژاد مطرح کرد اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

وی در ادامه خواستار تاسیس موزه دفاع مقدس در شهرهای مختلف کشور شد و ابراز داشت: بنده در سفری که به استان کرمان داشتم از موزه دفاع مقدس این استان بازدید کردم و خوشبختانه این موزه بخش های بسیار جالبی دارد که نسل جوان را بیش از پیش با فرهنگ دفاع مقدس و دستاوردهای آن آشنا می کند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تجلیل از نقش روحانیان در دفاع مقدس تصریح کرد: از بین هیچ قشر و صنفی به اندازه روحانیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل شهید نشده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه جهاد و شهادت در جامعه تاکید و تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی سیلی سختی از ما خورده اند، از این رو در کمین هستند تا به ما ضربه وارد کنند، باید با حفظ روحیه جهادی و شهادت طلبی و هوشیاری کامل در برابر دشمنان ایستادگی کنیم. /924/پ201/ف.

ارسال نظرات