۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۸۴۸۰

دوره آموزشی مشاوره مبلغان در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در جهت توانمندسازی مبلغان و حرکت به سمت تبلیغ تخصصی اقدام به برگزاری دوره آموزشی«آشنایی مبلغان با روش های راهنمایی و مشاوره » کرده است.
كلاس درس حوزه علميه


حجت الاسلام علی کمساری، مدیر کل اطلاع رسانی و مشارکت های فرهنگی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: ضرورت دارد مبلغان در راستای فعالیت های تبلیغی خود در رشته های مختلف دارای تخصص باشند، تا بتوانند در ارتقاء آگاهی و دانش مخاطبان نقش مؤثر و مفیدی ایفا کنند.

وی در ادامه افزود: تبلیغ از یک حالت سنتی، به این صورت که مبلغ متکلم وحده باشد خارج شده است و با توجه به جوان بودن کشور ما و آگاهی بالای مخاطبان، مبلغان جدا از توانمندی های عمومی برای رفع شبهات و پاسخ به پرسش ها نیاز به آشنایی با فنون راهنمایی و مشاوره دارند.

حجت الاسلام کمساری اظهار داشت: مبلغی که از تکنیک های مشاوره و راهنمایی و روانشناسی شخصیت بی اطلاع باشد، نمی تواند مشکلات خانوادگی، فکری و رفتاری مخاطبان را حل کند.

وی خاطر نشان کرد: از این رو در معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، دوره آموزشی«آشنایی مبلغان با روش های راهنمایی و مشاوره » را راه اندازی کرده ایم که دومین دوره آن در حال برگزاری است.

مدیر کل اطلاع رسانی و مشارکت های فرهنگی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی مبلغان با اصول و مبانی مشاوره، آشنایی با فنون راهنمایی و مبانی روان شناسی است.

این پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: این دوره آموزشی در جهت توانمندسازی مبلغان و حرکت به سمت تبلیغ تخصصی است و با استقبال بسیار خوب مبلغان رو به رو شده است./919/پ202/ع

ارسال نظرات