۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۸۷۵۶
عضو خبرگان رهبری:

بلوغ سیاسی ملت‌ها راه را بر استعمار جدید بسته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: امام راحل با قیام خود در واقع ملت‌ها را به حدی از بلوغ سیاسی رساند که بتوانند حکومت‌های خود را وادار به عدالت‌خواهی و ایستادگی در برابر زورگویان کنند.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که دولت‌های استعماری با پایان دوران استعمار قدیم به فکر یافتن راه‌های جدید برای تسلط بر ملت‌های ضعیف شدند، گفت: ابداع روش صهیونیستی حضور اتباع کشور قوی در مملک ضعیف‌تر از جمله این راه‌ها بود که زمینه را برای دست درازی عوامل استعمار باز می‌گذاشت.

وی تصریح کرد: متأسفانه در تاریخ ایران دو‌بار شاهد رخ دادن چنین اتفاقی بوده‌ایم که بار اول از سوی امپراطوری روسیه در زمان قاجاریه موفق به گرفتن این حق از ایران شد و بار دیگر محمد‌رضا شاه پهلوی تن به این ذلت داد.

امام جمعه مراغه گفت: این در حالی است که روح آزادگی ملت ایران و دستورات دین مبین اسلام به هیچ وجه اجازه تحمل چنین ذلت‌ها را نداده است و مردم ایران با تأسی به بزرگان اسلام همچون سیدالشهدا به شدت در مقابل این قوانین ننگین ایستاده اند.

وی افزود: فرمایشات روشنگرانه امام راحل علیه این قانون که به صورت نه چندان آشکاری تصویب شد، در واقع تیری سهمگین بر پیکره پوشالی رژیم شاهنشاهی بود که داعیه عزت آفرینی و سربلندی برای ملت ایران را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خاطر نشان کرد: رژیم شاه با این اشتباه بزرگ سیاسی در سراشیبی سقوط قرار گرفت که دقیقاً بعد از روشنگری های امام سیر مبارزاتی ملت ایران آغاز و تا پیروزی نهایی ادامه یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امام راحل با صداقت، شجاعت، جوانمردی و روح دینی و معنوی خود که الهام یافته از تعالیم و آموزه های ناب مکتب راستین اسلام بود، توانست پایه گذار تمدنی نوین و اسلامی به پرچمداری ملت بلند آواز ایران و پیروان پرشمارش در دورترین نقاط دنیا باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که راه و روش حضرت امام خمینی‌(ره) در آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی امروزه الگوی ملل دیگر نقاط جهان شده است، افزود: نام و یاد امام خمینی‌(ره)، سنت مبارزه با بیدادگران و زورگویان عالم را در جان و دل آزادی خواهان دنیا زنده خواهد کرد.

امام جمعه مراغه افزود: امام راحل با قیام خود در واقع ملت‌ها را به حدی از بلوغ سیاسی رساند که بتوانند حکومت‌های خود را وادار به عدالت‌خواهی و ایستادگی در برابر زورگویان کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز ملت‌های آزاده دنیا به تأسی از انقلاب اسلامی ایرانی در مقابل زورگو مقاومت کرده و دست رد به سینه همه زیادخواهان زده است./935/ت302/س
ارسال نظرات