۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۹۰۵۵
امام جمعه بابل:

کتاب نقش مؤثری در انتقال مفاهیم دینی به جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به این که جامعه مشتاق بهره وری از کتاب های قرآنی است، گفت: نهادینه کردن فرهنک کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه می تواند در ترویج ارزش های دینی و اسلامی موثر باشد.
امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، شب گذشته در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز در مصلی جمعه این شهرستان انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: نهضت اسلامی بر پایه ارزش های دینی و اسلامی شکل گرفته است.

وی با اشاره به این که کتاب های دینی و قرآنی در جهت انتقال فرهنگ بسیار موثر است، افزود: فعالیت های فرهنگی زمینه ساز تحول در جامعه است و نقش مهم انبیاء الهی نیز اقدامات فرهنگی بوده است.

امام جمعه بابل با بیان این که بسیاری از فعالیت های فرهنگی در جامعه صورت گرفته است، ادامه داد: متأسفانه به مسأله کتاب و کتاب خوانی توجه مناسبی نشده است چراکه فاصله بین مراکز کتاب تا زمان عرضه زیاد است.

وی یکی از اثرات برپایی نمایشگاه های قرآنی را کاهش فاصله بین مراکزنشر کتاب تا عرضه عنوان کرد، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید تلاش کنند تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام روحانی با تقدیر از برگزار کنندگان نمایشگاه صحیفه سبز در بابل، گفت: امیدواریم این نمایشگاه هر شش ماه یک بار در استان برگزار شود تا افراد بیشتری بتوانند از این فضا برای تهیه منابع قرآنی استفاده کنند.

مدیر ششمین نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز نیز در این مراسم اظهارداشت: ماندگاری نمایشگاه صحیفه سبز به دلیل مردمی بودن آن است و اگر به ادارات تکیه می کردیم امروز حتی نیمی از این نمایشگاه را نمی توانستیم برپا کنیم.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه سراسری فرهنگی قرآنی صحیفه سبز از 30 مهرماه در مصلی جمعه بابل آغاز و شب گذشته  با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد./950/پ202/الف
ارسال نظرات