۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۹۰۵۷
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل:

عمل به مفاهیم قرآنی جامعه را از انحراف مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل با بیان این که مفاهیم قرآنی درس زندگی برای بشریت است؛ گفت: عمل به مفاهیم قرآنی رمز سعادت و پیشرفت بشریت است.
قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، نوروز رشیدی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل، شب گذشته در حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری فرهنگی قرآنی صحیفه سبز در مصلی دانشگاه بابل در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که مفاهیم قرآنی در زمینه های اخلاقی، عبادی و سیاسی درس زندگی برای انسان هارا بدنبال دارد، گفت: درک صحیح مفاهیم قرآنی، آیات و روایات و نیز قصص های مختلف می تواند بشر را به سعادت دنیوی و اخروی هدایت کند.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) نمونه بارزی از درس دینی و قرآنی بودند که بهره گیری از آن بهترین وسیله برای رشد جامعه به خصوص نسل جوان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل یادآورشد: دشمنان بدلیل آنکه نتوانستند از طریق فیزیکی بر مسلمانان نفوذ کنند با توهین به قرآن درصدد برآمدند تا این نعمت و هدیه خداوند که راهشگای سعادت بشر است را از مسلمانان دور کنند که ناکام ماندند.

رشیدی ادامه اد: پیامبر اکرم(ص) مهم ترین سفارشی که در حدیث معروف ثقلین داشتند، دو نعمت گران بها اعم از قرآن و عترت به یادگار گذاشته است که انسان ها باید از این دو گوهر بزرگ بهره کافی را برای سعادت دنیوی و اخروی ببرند.

رشیدی در ادامه سخنان خود همچنین به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم تخصصی قرآن کریم در بابل اشاره کرد و بیان داشت: این دوره از مسابقات در روزهای 19 و 20 آبان در آستانه امامزاده قاسم(ع) بابل با حضور علاقمندان در دو گروه سنی زیر 16 سال (شکوفه ها) و بالای 16 سال از بین خواهران و برادران برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همه علاقمندان اعم از خواهران و برادران برای شرکت در سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در بابل می توانند تا 18 آبان با مراجعه به واحد امور دینی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل برای ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار نیز در این مراسم گفت: اگر قرآن را در زندگی کاربردی کنیم همه مشکلات بشرمرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام مصطفی سیفی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار، تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ قرآن باید مفاهیم قرآنی را در کنار مسابقات، قرائت، ترتیل را در جامعه ترویج کنیم.

وی با اشاره به این که 70 درصد شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر و فریدونکنار دانشجویان هستند؛ بیان کرد: باید با استفاده ازاساتید مجرب، کارشناسان و غیره قرآن را به منازل مردم سوق دهیم.

حجت الاسلام یفی ضمن بیان این مطلب که باید با روش های نوین، قرآن را به خانواده ها آموخت؛ افزود: هجمه های فرهنگی دشمنان همچنان ادامه دارد و برای سعادت بشر همواره باید همه برای ترویج فرهنگ قرآن همت کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات