۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۸۹۴۸۷
نماینده ولی فقیه در سپاه خرمشهر:

راهپیمایی 13 آبان نماد ولایت‌پذیری جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمشهر، حضور با شکوه در راهپیمایی 13 آبان را نشان تبیعت جوانان از ولایت فقیه و دفاع از آرمان های انقلاب است.
راهپيمايي
حجت‌الاسلام مهدی مقری، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز‌ اظهار داشت: روز 13 آبان در کشور ما محمل پیدایش حوادث مهمی بوده که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش بزرگ و سرنوشت‌سازی را داشته است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمشهر با اشاره به حوادث 13 آبادان در دوران انقلاب اسلامی، خاطر‌نشان کرد: نخستین حادثه به وقوع پیوسته، مربوط به روز 13 آبان سال 1343 است که تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه و سپس به عراق را در خود گنجانده است.

حجت‌الاسلام مقری به دومین حادثه این روز بزرگ اشاره و تصریح کرد: 13 آبان ماه سال 1357یادآور شهادت بیش از 56 نفر از 7 هزار دانش‌آموز و دانشجویی است که در زمین چمن دانشگاه تهران در زمان اوج‌گیری انقلاب اسلامی و حمایت از انقلاب جمع شده بودند.

وی به مهم‌ترین حادثه روز 13 آبان‌‌ماه یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره و ادامه داد: در 13 آبان‌ماه سال 1358با تسخیر و تصرف لانه جاسوسی آمریکا علاوه بر شکست وجهه ابرقدرتی این کشور و پاک‌سازی آخرین وابستگی به آمریکا و قطع نفوذ استعمارگران در ایران، عملاً به ماهیت مستقل و انقلابی نهضت اسلامی تبلور عینی بخشیده شد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمشهر خاطرنشان کرد: همچنین با این حرکت بزرگ و انقلابی گروه‌های لیبرال و چپ‌گرایی به حاشیه رانده شدند و نسل جدید نخبگان اجرایی و انقلابی در ایران پا به عرصه گذاشت.

وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر انتخابات و بروز جریان فتنه در ایران ابراز داشت: در آخرین سالروز 13 آبان‌ماه که مصادف با بروز و شکل‌گیری جریان فتنه بود، دانش‌آموزان و دانشجویان کشور ما در مقابل پیش‌بینی، تدابیر و فضاسازی جریان فتنه بسیار مستحکم ایستادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمشهر در ادامه تصریح کرد: این حرکت مردم به خصوص جوانان در راهپیمایی 13 آبان سال 1388 نشان از بیعت دوباره آحاد مردم با انقلاب اسلامی و رهبر معظم رهبری دارد.

حجت‌الاسلام مقری خاطر‌نشان کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه مردم باید خود را برای پیروی از فرامین و تدابیر مقام عظمی ولایت بیش از پیش آماده سازند و وارد صحنه شوند؛ اکنون پس از گذشت یک‌سال از آن تاریخ و افزایش بصیرت امور مردم به‌خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان انتظار می‌رود حضور در این راهپیمایی از حیث کمی و کیفی بیشتر باشد./945/ت302/س
ارسال نظرات