۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۸۹۶۱۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

روحیه استکبار ستیزی ملت ایران به الگویی در دنیا تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان این که روحیه استکبار ستیزی در نسل جوان ایران اسلامی همچنان زنده و پویا است، گفت: حضور گسترده جوانان در راهپیمایی 13 آبان پاسخ کوبنده ای به سیاست های غلط آمریکا بود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان
حجت الاسلام حمید پورعیسی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به این که سیزدهم آبان ماه برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: اگرچه همه روزها در تاریخ انقلاب اسلامی چون برگ زرینی می درخشد زیرا هر روز از انقلاب، شاهد یک پیروزی در عرصه های بین المللی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی در کشور هستیم.

وی با اشاره به این که در سیزدهم آبان ماه سه اتفاق مهم در پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رخ داده است، افزود: تبعید امام در سال 1343 به ترکیه به دلیل اعتراض امام به دولت، تجمع و اعتراضات دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی از سوِی دانشجویان در سال 58 مهم ترین رویدادهای این روز تاریخی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر نقش جوانان در پیروزی انقلاب و تداوم آن تصریح کرد: نقش جوانان در پیروزی نهضت اسلامی را نمی توان نادیده گرفت، همان طور که فتنه 88 جوانان آن را از بین بردند.

حجت الاسلام پور عیسی، با بیان این که درس بزرگ 13 آبان برای نسل جوان این است که آمریکا همیشه دشمن ما است، تصریح کرد: امروزه با پایان گرفتن جنگ سخت شاهد جنگ فرهنگی هستیم که آرام بر دل جوانان رسوخ می کند، اما همان طور که جوانان غیور دیروز در جنگ سخت سرافرازانه پیروز میدان بودند امروز نیز این جبهه یاران جوان را می طلبد تا بار دیگر اقتدار و عزم جوانان مسلمان مشتی بر دهان استکبار جهانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که درس دیگر 13 آبان حضور در صحنه های مختلف است، گفت: جوانان باید عنصر غیرتمندی و دینداری را در خود تقویت کنند تا همواره پیروز میدان باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، در پایان با بیان این که آمریکا در صدد به فتنه کشاندن فرهنگ اسلامی ما است، ادامه داد: نسل جوان که در دوران انقلاب حضور نداشتند باید عملکردی داشته باشند که مایه افتخار آیندگان باشند.

حجت الاسلام پور عیسی در ادامه سخنان خود به حضور گسترده دانشجویان و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان امسال اشاره کرد و گفت: حضور پر شور نسل جوان ایران اسلامی در این تجمع نشان داد که روحیه استکبار ستیزی جوانان ایرانی زنده و پویا تر از گذشته است و به الگویی در دنیا تبدیل شده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات