۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۹۹۴۶

کتاب فقه الامام علی در قم رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب فقه الامام علی، نخستین کتاب از سلسه کتاب‌های فقه اهل البیت(ع) در مجمع جهانی تقریب مذاهب رونمایی شد.
رونمايي از کتاب فقه الامام علي رونمايي از کتاب فقه الامام علي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب فقه الامام علی(ع)، روز سه شنبه هجدهم آبان ماه در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در شهر مقدس قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کتاب فقه الامام علی تالیف حجت الاسلام شیخ خالد الغفوری از محققان خارجی حوزه علمیه قم و سردبیر فصلنامه فقه اهل البیت از آثار فاخر مرکز تحقیقات علمی مجمع جهانی اهل بیت است که مؤلف سعی کرده به نگاه فقه مقارن به فقه امام علی(ع) میراث فقهی امام حضرت علی(ع) را تبیین کند.

این کتاب که در مرکز تحقیقات علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتشار یافته است می تواند به عنوان یک مرجع علمی برای محققان و پژوهشگران مورد استفاده و ملاحظه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات علمی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم رونمایی از این کتاب، با قدردانی از زحمات مؤلف این اثر علمی خاطرنشان کرد: فقه امام علی بیش از آن که شناخته شده باشد، ابعاد و اضلاع ناشناخته ای دارد که باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه در فقه امام علی(ع) ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد تاکید کرد: صحیح ترین روایات مربوط به حضرت علی(ع) از طریق شیعه است، اما تنها منحصر به این طریق نیست.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام شیخ خالد الغفوری، مؤلف کتاب فقه الامام علی(ع) با اشاره به برخی از ویژگی های این اثر علمی خاطرنشان کرد: برای تالیف کتاب فقه الامام علی بیش از دو سال زمان صرف شده است و این کتاب می تواند مرجع علمی خوبی برای محققان و پژوهشگران باشد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات