۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۰۲۲۸
امام جمعه نور:

ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با تأکید بر ترویج ازدواج آسان در جامعه گفت: خانواده ها باید سنت های پوچ و توخالی را بشکنند و از ازدواج های مجلل و آن چنانی پرهیز کنند.
ازدواج طلبگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، در خطبه های امروز نمازجمعه این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخوانی یک از موضوعات مهم در جامعه است.

وی با تأکید براین که مسؤولان باید بستر نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را فراهم کنند، افزود: جوانان نیز باید به کتاب توجه جدی داشته باشند.

خطیب جمعه نور با بیان این که مسؤولان باید به مسأله کتاب و کتابخانه اهمیت بیشتری دهند، خاطرنشان کرد: میانگین کتاب خوانی در کشور ما چندان مناسب نیست که باید در این خصوص تدابیری اندیشه شود.

حجت الاسلام امیری با اعلام این که اهمیت به کتاب به توسعه جامعه کمک می کند، گفت: مسؤولان فرهنگی باید بودجه های ویژه ای به کتابخانه ها اختصاص دهند.

وی بر تجهیز بیشتر کتابخانه های عمومی در شهرها تاکید کرد و افزود: تجهیز و توسعه کتابخانه و نیز زیبا سازی فضای مطالعه می تواند در جذب جوانان به فضای کتابخانه ها کمک کند.

امام جمعه نور در ادامه سخنان خود با اشاره به افزایش سن ازدواج در جوانان گفت: توقعات زیاد خانواده ها سبب شده که جوانان نتوانند ازدواج کنند.

وی اظهارداشت: خانواده ها باید سنت های پوچ و توخالی را بشکنند و از ازدواج های مجلل و آن چنانی پرهیز کنند.

حجت الاسلام امیری با بیان این که با ازدواج، زن و مرد به آرامش می رسند، تصریح کرد: متأسفانه ازدواج های آن چنانی بر اساس سنت های پوچ امروز موجب شده تا سال های بعد از ازدواج قرض و بدهکاری بر دوش همسر خانواده بماند و از آرامش جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: خانواده ها باید از هزینه ها و مخارج دست و پاگیر جلوگیری و از جهیزیه های زیاد و مهریه های بالا پرهیز کنند.

امام جمعه نور با اشاره به این که اساس ازدواج باید بر محبت، عشق و دوستی باشد، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید تشریفات متعدد و توخالی را کنار بگذارند./950/پ202/الف
ارسال نظرات