۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۹۱۱۶۷
آیت الله نوری همدانی:

آثار امام راحل باید کتب بالینی ما باشد/ انقلاب اسلامی غدیر را زنده کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، حراست از مرزهای اعتقادی و اجتماعی جامعه را رسالت طلاب و روحانیان دانست و از آنان خواست به آثار و اندیشه های امام راحل بیش از پیش توجه کنند.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار شماری از روحانیان و طلاب و دیگر اقشار مردمی، با تبریک عید سعید غدیر خم، از علما به عنوان وارثان انبیا و مرزبانان دین یاد کرد و گفت: علما و روحانیان جلوی نفوذ دشمنان در دین در ابعاد مختلف آن را می گیرند.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه علما راهنمایان دین و جامعه هستند، طلاب و روحانیان حاضر در جلسه را به مطالعه تاریخ انبیا و اولیا توصیه کرد و ابراز داشت:‌ مطالعه حالات انبیا بسیار مهم و آموزنده است و به ما نشان می دهد که چه رسالت و وظیفه ای را در عصر کنونی عهده دار هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: طلاب و روحانیان باید در جنبه های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی از دین حراست کنند و راه نفوذ دشمنان را ببندند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش امام راحل در انقلاب اسلامی، تاکید کرد: ایشان به حق وارث انبیا و اولیا الهی بودند و روحانیان باید به آثار و اندیشه های ایشان توجه کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آثار امام راحل باید کتب بالینی ما باشد گفت: طلاب و روحانیان در سخنرانی های خود از کلمات امام راحل استفاده کنند و از مطالعه آثار امام راحل الهام بگیرند.

وی با تحسین دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، از انقلاب اسلامی به عنوان زنده و احیا کننده غدیر یاد و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران زنده کننده غدیر، نشات گرفته از عاشورا و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و همه باید دین خود را به انقلاب ادا کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: امروز همه ما موظف به حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی هستیم و باید در برابر جریانات فتنه با کمال قدرت و بصیرت ایستاد.

این مرجع تقلید، با تجلیل از مدیریت های داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز ولی فقیهی زمان شناس، بصیر، شجاع، مدیر و مدبر در راس نظام اسلامی حضور دارند و انقلاب را به خوبی مدیریت کرده اند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات